AKTS - Sömürgecilik Sonrası Romanı

Sömürgecilik Sonrası Romanı (ELIT514) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sömürgecilik Sonrası Romanı ELIT514 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı İngiltere'nin eski sömürülerinde yetişmiş yazarların İngilizce yazılan romanlarını, sömürge-sonrası kuramlar ve kavramlar çerçevesinde incelemek ve sömürge-sonrası kuramları çerçevesinde eski sömürgelerden gelme yazarların eserlerinde o dönemi yansıtan sorunlarım, tema, biçim ve dil açısından değerlendirmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • batı sömürgecilik tarihini anlayabilirler.
  • sömürgecilik ve sömürgecilik-sonrası politikalarını anlayabilirler.
  • sömürülen insanların hayatlarını sömürgeciliğin nasıl etkilediğini anlayabilirler.
  • önceden sömürülen insanların romanlarında yansıtılan kimlik, ötekilik, yabancılaşma, yerdeğişim gibi konuları tema, teknik ve dil bakımından inceleyebilirler.
Dersin İçeriği Sömürge sonrası İngiliz romanlarının incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş dersi Giriş dersi
2 Okuması yapılan materyallerin sınıfta tartışılması Robert J. Young's Postcolonialism. Introduction and Chapter I and II
3 Okuması yapılan materyallerin sınıfta tartışılması Homi Bhabba's Location of Culture (Introduction), Franz Fannon's Introduction and Part I
4 Öğrencilere verilen makalelerin sunumları E. Said, E. K. Braithwaite, Achebe, Spivak, Fanon, Bhabba
5 Hikayeler üzerine sunumlar Mr Kingsley's Travels in West Africa; Conrad's Heart of Darkness; Orwell's A Hanging
6 Hikayeler üzerine sunumlar Naipaul "One Out of Many", Rushdie "The Prophet's Hair", Ishiguro A Family Supper
7 Hikayeler üzerine sunumlar Naipaul "One Out of Many", Rushdie "The Prophet's Hair", Ishiguro A Family Supper
8 Verilen romanlar üzerine sunumlar Jean Rhys's Wide Sargossa Sea
9 Verilen romanlar üzerine sunumlar Chinua Achebe's Things Fall Apart
10 Verilen romanlar üzerine sunumlar C. Achebe's Anthills of Savannah
11 Verilen romanlar üzerine sunumlar Emecheta's The Bride Price and Second Class Citizen
12 Verilen romanlar üzerine sunumlar Naipaul, The Enigma of Arrival
13 Verilen romanlar üzerine sunumlar Timothy Mo, Sour Sweet
14 Verilen romanlar üzerine sunumlar Salman Rushdie, Midnight Children
15 Verilen romanlar üzerine sunumlar Naipaul, Half a Life
16 Genel Sınav Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Young, Robert J. F. Postcolonialism: A Historical Introduction. Oxford: Blackwell, 2001.
2. Ashcroft, Griffiths and Tiffin (eds). The Empire Writes Back. Routledge, 1989.
7. Said, Edward. Orientalism. Penguin, 1978.
Diğer Kaynaklar 3. Boehmar, Elleke. Colonial and Postcolonial Literature. Oxford UP, 2005.
4. Loomka, Ania. Colonialism/Postcolonialism. London: Routledge, 1998.
5. Bhabba, Homi K. The Location of Culture. London: Routledge, 1998.
6. Said, Edward. Culture and Imperialism. Chatto and Windus, 1993.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 40
Sunum 2 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 2 3 6
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 129