AKTS - Viktorya Dönemi Romanı
Viktorya Dönemi Romanı (ELIT512) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Viktorya Dönemi Romanı | ELIT512 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Viktorya Dönemi (1837-1901) İngiliz romanının başlıca özelliklerini ve dönem boyunca gelişimini tarihsel, toplumsal, kültürel ve edebi bağlam çerçevesinde, çağdaş edebiyat ve eleştiri kuramları ışığında, Viktorya Döneminin önemli yazarlarının eserlerinden seçilen örneklerle incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Viktorya dönemi romanlarının tarihsel, kültürel ve edebi bağlamda incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş: Viktorya Çağı ve Viktorya Romanı | Ödev verilen makaleler |
2 | Viktorya Çağı ve Viktorya Romanı | Ödev verilen makaleler |
3 | Viktorya Çağı ve Viktorya Romanı | Ödev verilen makaleler |
4 | Viktorya Çağı ve Viktorya Romanı | Ödev verilen makaleler |
5 | Sunum ve Tartışma: Vanity Fair, W.M. Thackeray | Vanity Fair |
6 | Sunum ve Tartışma: Wuthering Heights, Emily Bronte | Wuthering Heights |
7 | Sunum ve Tartışma: Jane Eyre, Charlotte Bronte | Jane Eyre |
8 | Sunum ve Tartışma: North and South, Elizabeth Gaskell | North and South |
9 | Sunum ve Tartışma: Great Expectations, Charles Dickens | Great Expectations |
10 | Sunum ve Tartışma: Middlemarch, George Eliot | Middlemarch |
11 | Sunum ve Tartışma: The Way We Live Now, Anthony Trollope | The Way We Live Now |
12 | Sunum ve Tartışma: The Mayor of Casterbridge, Thomas Hardy | The Mayor of Casterbridge |
13 | Sunum ve Tartışma: The Egoist, George Meredith | The Egoist |
14 | Viktorya Romanına Çağdaş Yaklaşımlar | Ödev verilen makaleler |
15 | Genel Değerlendirme | Review |
16 | Genel Sınav | Ders malzemesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 2. Allen, Walter. The English Novel. London: Penguin, 1954. |
---|---|
3. Dennis, Barbara. The Victorian Novel. Cambridge: C.U.Press, 2000. | |
4. Abrams,M.H. A Glossary of Literary Terms. | |
5. Gilmour, Robin. The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature 1830-1890. | |
6. Kettle, Arnold. An Introduction to the English Novel. | |
7. Habib M.A.R. Modern Literary Criticism and Theory: A History. | |
8. Brantlinger, Patrick , William B. Thesing (eds.). A Companion to the Victorian Novel. | |
9. Showalter, Elaine. A Literature of Their Own: Brititish Women Novelists from Bronte to Lessing. | |
Ders Kitabı | 10. The Norton Anthology of English Literature,Vol. II. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 |