AKTS - Dönem Projesi
Dönem Projesi (ELIT598) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dönem Projesi | ELIT598 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin mezuniyet projesi yazımına destek olmak için araştırma ve eleştirel düşünme ve yazma becerilerini birleştirmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu ders öğrencilerin araştırma sorusu bulabilmelerini ve argümanlarını güçlendirmek üzere ilgili kuramlara ve kuramcılara gönderme yapabilmelerini sağlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akademik yazım ve araştırma teknikleri, dönem projesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat kuramları üzerine akademik araştırma ve literatür taraması yapmak, seçilen konu ile ilgili gerekli verileri toplamak | |
2 | Edebiyat kuramları üzerine akademik araştırma ve literatür taraması yapmak, seçilen konu ile ilgili gerekli verileri toplamak | |
3 | Edebiyat kuramları üzerine akademik araştırma ve literatür taraması yapmak, seçilen konu ile ilgili gerekli verileri toplamak | |
4 | Yazar ve eser seçmek. Argümanı belirleyecek araştırma soru ve sorularını formüle etmek. Alanın önde gelen kuramcılarının bir ya da iki eserini belirlemek. Seçilen konuya uygulanabilecek kuram ve kuramcıları belirlemek. Kaynakları incelemek, not almak, özetlemek ve gerekli kaynaklara referans vermek. Detaylı bir outline hazırlamak ve teslim etmek | |
5 | Yazar ve eser seçmek. Argümanı belirleyecek araştırma soru ve sorularını formüle etmek. Alanın önde gelen kuramcılarının bir ya da iki eserini belirlemek. Seçilen konuya uygulanabilecek kuram ve kuramcıları belirlemek. Kaynakları incelemek, not almak, özetlemek ve gerekli kaynaklara referans vermek. Detaylı bir outline hazırlamak ve teslim etmek | |
6 | Yazar ve eser seçmek. Argümanı belirleyecek araştırma soru ve sorularını formüle etmek. Alanın önde gelen kuramcılarının bir ya da iki eserini belirlemek. Seçilen konuya uygulanabilecek kuram ve kuramcıları belirlemek. Kaynakları incelemek, not almak, özetlemek ve gerekli kaynaklara referans vermek. Detaylı bir outline hazırlamak ve teslim etmek | |
7 | Çalışmalarının ilk taslak sunumu | |
8 | İlk taslakların revizyonu ve düzeltilmesi | |
9 | İlk taslakların revizyonu ve düzeltilmesi | |
10 | Düzeltilen taslak üzerinden proje yazımına geçmek, kaynakları esere entegre etmek | |
11 | Düzeltilen taslak üzerinden proje yazımına geçmek, kaynakları esere entegre etmek | |
12 | Düzeltilen taslak üzerinden proje yazımına geçmek, kaynakları esere entegre etmek | |
13 | Düzeltilen taslak üzerinden proje yazımına geçmek, kaynakları esere entegre etmek | |
14 | Düzeltilen taslak üzerinden proje yazımına geçmek, kaynakları esere entegre etmek | |
15 | Geridönüt | |
16 | Projenin son halini hazırlama |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. MLA Handbook for Writers of Research Papers.7th ed. New York: MLA, 2009 |
---|---|
2. Altick, Richard D. and John J. Fenstermaker. The Art of Literary Research. 4th ed. New York: WW Norton, 1993. | |
3. Harner, James L.. Literary Research Guide. New York: MLA, 1993 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 100 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 1 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 60 | 840 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 100 | 100 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 988 |