AKTS - Karar Verme Analizi
Karar Verme Analizi (MDES654) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Karar Verme Analizi | MDES654 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere yüksek lisans veya doktora araştırmalarında yardımcı olmak üzere karar verme disiplini teorisi ve Pratik yöntemler öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Karar verme ve çelişkili hedefler; kesinlik halinde karar verme problemleri; karar analizinde tek-amaçlı ve çok-amaçlı problemler için fayda teorisi; tek kişi ve grup kararları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karar vermeye giriş ve tarihçe. Örnek vakalar. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
2 | Temel kavramlar. Karar ağaçları. Kesinlik ve belirsizlik durumundaki örnek vakalar. Tek-amaçlı ve çok-amaçlı problemler. Karar vericiler: tek kişi ve grup halinde karar alma. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
3 | Kesinlik halinde çok-amaçlı problemler. Baskınlık, verimli sınır çözümleri, leksiko-grafik sıralama, aldırmazlık eğrisi, değer fonksiyonları. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
4 | Kesinlik halinde çok-amaçlı problemler. Baskınlık, verimli sınır çözümleri, leksiko-grafik sıralama, aldırmazlık eğrisi, değer fonksiyonları. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
5 | Belirsizlik halinde problemler. Fayda teorisi. Tek-amaçlı problemler için fayda fonksiyonları. Fayda fonksiyonları değerlendirilmesi. Riskten kaçınma. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
6 | Belirsizlik halinde problemler. Fayda teorisi. Tek-amaçlı problemler için fayda fonksiyonları. Fayda fonksiyonları değerlendirilmesi. Riskten kaçınma. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
7 | Belirsizlik halinde problemler. Fayda teorisi. Tek-amaçlı problemler için fayda fonksiyonları. Fayda fonksiyonları değerlendirilmesi. Riskten kaçınma. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
8 | Belirsizlik halinde problemler. Fayda teorisi. Tek-amaçlı problemler için fayda fonksiyonları. Fayda fonksiyonları değerlendirilmesi. Riskten kaçınma. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
9 | Arasınav | - |
10 | Belirsizlik halinde çok-amaçlı problemler. Fayda bağımsızlığı. Çok-amaçlı fayda fonksiyonlarının değerlendirilmesi. Fayda fonksiyonları için eklenebilirlik, çarpılabilirlik ve dekompozisyon. Hiyerarşik amaçlar durumunda karar verme. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
11 | Belirsizlik halinde çok-amaçlı problemler. Fayda bağımsızlığı. Çok-amaçlı fayda fonksiyonlarının değerlendirilmesi. Fayda fonksiyonları için eklenebilirlik, çarpılabilirlik ve dekompozisyon. Hiyerarşik amaçlar durumunda karar verme. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
12 | Belirsizlik halinde çok-amaçlı problemler. Fayda bağımsızlığı. Çok-amaçlı fayda fonksiyonlarının değerlendirilmesi. Fayda fonksiyonları için eklenebilirlik, çarpılabilirlik ve dekompozisyon. Hiyerarşik amaçlar durumunda karar verme. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
13 | Karar verme uygulamalarına bir bakış. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
14 | Makale özet sunumları. | - |
15 | Genel gözden geçirme | - |
16 | Final sınavı | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. [1] R.L. Keeney and H. Raiffa, Decisions with Multiple Objectives: Preferences and Value Tradeoffs, Cambridge University Press, 1993. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. [2] D.E. Bell, H. Raiffa, and A. Tversky, Decision Making: Descriptive, Normative, and Prescriptive Interactions, Cambridge University Press, 1988. |
3. [3] R.L. Keeney, Value-Focused Thinking: A Path to Creative Decision Making, Harvard University Press, 1996. | |
4. [4] H. Raiffa, Decision Analysis: Introductory Lectures on Choices under Uncertainty, Addison-Wesley, 1968. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 25 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri düzey sistemlerde uygulama becerisinin kazandırılması. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmalarının yapılması. | X | ||||
3 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, teknikleri ve yetenekleri kullanabilme. | X | ||||
4 | Girişimcilik ve yenilikçilik açısından aktif araştırmacıların yetiştirilmesi. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin bir şekilde raporlama ve sunma yeteneğinin kazandırılması. | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izleme ve bilgiye erişme performansının artırılması. | |||||
7 | Profesyonel iş yaşamı ve meslek etiği konularında sorumluluk sahibi olunması. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurma becerisinin artırılması. | |||||
9 | Proje yönetimi becerisinin artırılması. | |||||
10 | Disiplinlerarası alanlarda, ortak proje takımlarında başarıyla çalışma yeteneğinin kazandırılması. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 24 | 24 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 |