AKTS - Hesaplamalı Elektromanyetik
Hesaplamalı Elektromanyetik (EE621) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hesaplamalı Elektromanyetik | EE621 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Birçok özel yöntemin uygulanmasını ve formülasyonunu içeren hesaplamalı elektromanyetiğin anlaşılması, öğrencilere doktora çalışmaları için ilgi çekici ve önemli araştırma konularının belirlenmesinin sağlanması. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Zamanda Sonlu Farklar (FDTD), Sonlu Elemanlar (FE), Geometrinin Kırınım Teorisi (GTD) ve Moment Metodunun (MoM) saçılma ve anten problemlerine uygulanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektromanyetik Teorinin Tekrarı | |
2 | Analitik Teknikler | |
3 | Yüzey İntegral Teknikleri ve Moment Metodu | |
4 | Çok Boyutlu ve Vektör problemleri Altbölüm Temel Fonksiyonlar. | |
5 | Üç Boyutlu Cisimler İçin İntegral Eşitlik Yöntemleri | |
6 | Tel Antenlerin ve Saçıcıların Analizi | |
7 | Sonlu Farklar Teknikleri | |
8 | ARA SINAV-I | |
9 | Sonlu Eleman Teknikleri | |
10 | Sonlu Eleman Teknikleri | |
11 | Yüksek Frekans Asimptotik Teknikleri | |
12 | Hibrid Teknikler | |
13 | ARA SINAV-II | |
14 | Seçilmiş Uygulamalar (araştırma makalelerinin incelenmesi) | |
15 | Seçilmiş Uygulamalar (araştırma makalelerinin incelenmesi) | |
16 | Seçilmiş Uygulamalar (araştırma makalelerinin incelenmesi) |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Jianming Jin, Theory and Computation of Electromagnetic Fields, Wiley, Dec. 2010. |
---|---|
2. F. Peterson, S. L. Ray, and R. Mittra, “Computational Methods for Electromagnetics” (IEEE Press, New York, 1998). | |
3. C. A. Balanis, Advanced Engineering Electromagnetics, Chapters 5 and 12, 2nd edition, John Wiley & Sons, 2012. | |
4. • R. F. Harrington, Field Computation by Moment Methods, Wiley-IEEE Press, 1993. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri düzey sistemlerde uygulama becerisinin kazandırılması. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmalarının yapılması. | X | ||||
3 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, teknikleri ve yetenekleri kullanabilme. | X | ||||
4 | Girişimcilik ve yenilikçilik açısından aktif araştırmacıların yetiştirilmesi. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin bir şekilde raporlama ve sunma yeteneğinin kazandırılması. | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izleme ve bilgiye erişme performansının artırılması. | |||||
7 | Profesyonel iş yaşamı ve meslek etiği konularında sorumluluk sahibi olunması. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurma becerisinin artırılması. | |||||
9 | Proje yönetimi becerisinin artırılması. | |||||
10 | Disiplinlerarası alanlarda, ortak proje takımlarında başarıyla çalışma yeteneğinin kazandırılması. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 4 | 24 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 127 |