AKTS - Bilgi Teknolojileri Stratejik Planlama ve Yönetimi
Bilgi Teknolojileri Stratejik Planlama ve Yönetimi (ISE511) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi Teknolojileri Stratejik Planlama ve Yönetimi | ISE511 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bir bilgi teknolojileri stratejik planlaması çerçevesinde bir bilişim sisteminin tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetimi sürelerinin anlatılması ve uygulanmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bilgi teknolojileri stratejik planlama; iş ortamı analizi; misyon ve organizasyon yeterliliklerin belirlenmesi; IT portföyleri gözden geçirme; BT yönetim değerlendirme; iş hedeflerine uygun BT planlama; iş merkezli IT vizyon tanımlama, kritik başarı faktörleri belirleme; stratejik girişimleri seçme; BT vizyon tanımlama; BT yatırım ve bütçelendirme; |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BT / İş uyum, planlama, yürütme ve yönetimine giriş | Bölüm 1 (Ders Kitabı) |
2 | BT / İş uyum, planlama, yürütme ve yönetimine giriş | Bölüm 1 |
3 | Kapsamlı IT yönetim çerçevesine genel bakış | Bölüm 2 |
4 | Stratejik Planlamaya Giriş | Bölüm 1 (Ek kaynak 1). |
5 | İş, BT ve Stratejik Planlama | Bölüm 3 |
6 | Stratejik planlama gerçekletirimi | Bölüm 2 (Ek kaynak 1). |
7 | Stratejik planlama gerçekletirimi | Bölüm 2 (Ek kaynak 1). |
8 | Organizasyonel değişim yönetiminde başarı ölçütleri | Bölüm 4 |
9 | Program ve proje yönetimi | Bölüm 5 |
10 | BT hizmet yönetimi | Bölüm 6 |
11 | Stratejik kaynak ve kış kaynaklar | Bölüm 7 |
12 | Durum Çalışmaları | Bölüm 7 |
13 | Performans, risk ve denetim yönetimi | Bölüm 8 |
14 | Proje Sunumları | Proje Sunumları |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Selig, Gad J., Implementing IT Governance – A Practical Guide to World Class IT Management, Van Haren Publishing, 2008 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. M. Allison, J. Kaye, Strategic Planning for Nonprofit Organizations: A Practical Guide and Workbook (Nonprofit Law, Finance, and Management Series), Wiley, 1997. |
3. Using Current and Emerging Industry Best Practices, Van Haren Publishing Company, Holland, 2008. | |
4. Selig, Gad J. IT Strategy and Governance PowerPoint Workbook, GPS Group, Inc., Fd., CT, 2007-8. | |
5. P. Weill & J. W. Ross, IT Governance – How Top Performers Manage IT Decision Rights for | |
6. Superior Results, Harvard Business School Press, Boston, MA, 2004. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri düzey sistemlerde uygulama becerisinin kazandırılması. | |||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmalarının yapılması. | |||||
3 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, teknikleri ve yetenekleri kullanabilme. | X | ||||
4 | Girişimcilik ve yenilikçilik açısından aktif araştırmacıların yetiştirilmesi. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin bir şekilde raporlama ve sunma yeteneğinin kazandırılması. | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izleme ve bilgiye erişme performansının artırılması. | |||||
7 | Profesyonel iş yaşamı ve meslek etiği konularında sorumluluk sahibi olunması. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurma becerisinin artırılması. | |||||
9 | Proje yönetimi becerisinin artırılması. | |||||
10 | Disiplinlerarası alanlarda, ortak proje takımlarında başarıyla çalışma yeteneğinin kazandırılması. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 180 |