AKTS - İdarenin Mali Sorumluluğu
İdarenin Mali Sorumluluğu (KMH532) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İdarenin Mali Sorumluluğu | KMH532 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İdarenin işlem ve eylemlerinden doğan zararların karşılanmasının teorik temelini ve uygulamadaki sorunları incelemek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Anayasal temeller, içtihadın oluşturduğu tablo ile beraber esasen idarenin idari ve yargısal nitelikli faaliyeti; ?idarenin kendi eylem ve işleminin? anlam ve kapsamı, karşılaşılan sorunlar ve çözümleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdarenin mali sorumluluğunun, idarenin yargısal denetimi ve hukuk devleti ilkesi bağlamındaki yeri ve anlamı | Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2011. |
2 | Devletin ve idarenin “yargılama ve hesap verme“ sürecine kuramsal olarak bakış ve bu süreç içinde Türkiye idaresinin sergilediği konum | Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2011. |
3 | Pozitif hukukumuzda mali sorumluluk konusuna kamu tüzel kişileri ve kamu görevlileri yönünden getirilen yasal ve içtihadı yaklaşımlar | Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2011. |
4 | Kusur kavramı ve bunun idari sorumluluk alanındaki yeni anlamı ve kazandığı boyutu: Hizmet Kusuru-Kusura Dayanmayan Sorumluluk | Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2011. |
5 | Kişisel kusur kavramı ve görevlinin mali sorumluluğu | |
6 | Sunum (İlk dört hafta seçilen konularda öğrenciler tarafından yapılan sunumlar sınıfta tartışılmaktadır) | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
7 | Sunum | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır |
8 | Arasınav | |
9 | Sunum | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır |
10 | Sunum | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır |
11 | Sunum | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır |
12 | Sunum | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır |
13 | Sunumların değerlendirilmesi | Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2011. |
14 | Sunumların değerlendirilmesi | Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2011. |
15 | Sunumların ve konunun genel olarak değerlendirilmesi | Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2011. |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2011. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Lütfi Duran, Türkiye İdaresinin Sorumluluğu, Türkiye Ve O.Doğu Amme Idar.Ens.Yay, Ankara, 1974. |
3. Lütfi Duran, Türk Kamu Personelinin Mali Sorumluluğu Sorunu, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi (Prof.Dr.Tahsin Bekir Balta'ya Armağan, 59-120. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlamaya, açıklamaya ve kullanma yeteneğini geliştirmeye katkısı | |||||
2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri sağlamaya etkisi | |||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı | |||||
4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlamaya etkisi | |||||
5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslar üstü boyutlarını anlamaya etkisi | |||||
6 | Hukukun modern metotlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirmesi | |||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yönünün gelişimine etkisi | |||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkısı | |||||
9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlamaya etkisi | |||||
10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için iletişim kurma yeteneğini sağlamaya katkısı | |||||
11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkısı | |||||
12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlamak | |||||
13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi sağlamak | |||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi sağlamak | |||||
15 | Hukuk terminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlamak |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Projeler | 6 | 3 | 18 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 |