AKTS - Birey, Toplum ve Devlet İlişkileri
Birey, Toplum ve Devlet İlişkileri (KMH514) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Birey, Toplum ve Devlet İlişkileri | KMH514 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İnsanlık tarihini oluşturan büyük fikir adamlarının ve dinlerin birey,toplum ve Devlet üzerine kuramsal bilgilerini anlatarak aydınlatma. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Birey, toplum ve devlet varlığının oluşumu ve tarihsel süreçteki varlığını serimleme ve irdeleme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders-Çalıştay’ın öğretim elemanı anlatısı. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
2 | Aynı anlatıya devam. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
3 | Aynı anlatıya devam. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
4 | Aynı anlatıya devam. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
5 | Öğrenci sunusu: İnsan Varlığı ve Özgürlük. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
6 | Devam | Platon: Devlet,Yasalar ve diğerleri; Aristoteles: Politeia |
7 | Değerlendirme; Konu üzerinde görüşleri sunarak tartışma. Bilgiyi açma. | Platon: Devlet,Yasalar ve diğerleri; Aristoteles: Politeia |
8 | Öğrenci sunusu: Tarih’te Özgürlük.Efendi-Köle Diyalektiği. | Platon: Devlet,Yasalar ve diğerleri; Aristoteles: Politeia |
9 | Devam | Platon: Devlet,Yasalar ve diğerleri; Aristoteles: Politeia |
10 | Ara sınavı: Ödev teslimi. | Platon: Devlet,Yasalar ve diğerleri; Aristoteles: Politeia |
11 | İkinci çalıştay sunusuna devam. | J.J.Rousseau: Toplumsal Sözleşme; Montesquieu: Yasaların Ruhu. |
12 | Değerlendirme; Konu üzerinde görüşleri sunarak tartışma. Bilgiyi açma. | J.J.Rousseau: Toplumsal Sözleşme; Montesquieu: Yasaların Ruhu. |
13 | Öğrenci sunusu: Toplumsal Ahlâk-Modern Devlet. | J.J.Rousseau: Toplumsal Sözleşme; Montesquieu: Yasaların Ruhu. |
14 | Devam | J.J.Rousseau: Toplumsal Sözleşme; Montesquieu: Yasaların Ruhu. |
15 | Değerlendirme; Konu üzerinde görüşleri sunarak tartışma. Bilgiyi açma. Genel Değerlendirme. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
16 | Genel Sınav: Dosya halinde yazılı ödevler. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Platon;Devlet,Yasalar ve diğerleri.Aristoteles;Politeia.J.J.Rousseau; Toplumsal Sözleşme.Montesquieu;Yasaların Ruhu.Kant;Saf Aklın Eleştirisi,Pratik Aklın Eleştirisi,Gelenekler ve Görenekler Metafiziği.Hegel; Hukuk Felsefesinin Temel İlkeleri. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 3 | 5 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlamaya, açıklamaya ve kullanma yeteneğini geliştirmeye katkısı | X | ||||
2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri sağlamaya etkisi | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı | X | ||||
4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslar üstü boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
6 | Hukukun modern metotlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirmesi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yönünün gelişimine etkisi | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkısı | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlamaya etkisi | X | ||||
10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için iletişim kurma yeteneğini sağlamaya katkısı | X | ||||
11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkısı | X | ||||
12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlamak | X | ||||
13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi sağlamak | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi sağlamak | X | ||||
15 | Hukuk terminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlamak | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 4 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 132 |