AKTS - Araştırma Yöntemleri
Araştırma Yöntemleri (ISL555) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | ISL555 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında temel teorik bilgiler edinilmesi, hukukî tarzda düşünme, sorma ve yazmanın öneminin kavranması ve uygulamaya aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Araştırma tasarımları, olasılık teorileri, hipotez testleri, ölçümde güvenilirlik ve geçerlilik, model kurma, çoklu regresyon, çok değişkenli varyans analizleri, korelasyon, kümeleme ve ayırma analizleri, tanılayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, yapısal eşitlik modelleri ve ekonometrik modeller. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma, Hukuk Eğitiminde Okuma ve Okumanın Önemi, Eleştirel Okuma, İyi Okuyuculuk | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
2 | Düşünme, Düşünme Korkusu, Eleştirel Düşünme | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008. |
3 | Düşünme/Şüphe/Soru Sorma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
4 | Hukuk Öğretimi ve Hukukçunun Özellikleri, Hukuk Araştırmaları | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008. |
5 | İletişim, Dil, Hukuk Dili, Hukuk Dilinde Terimler ve Kavramlar | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
6 | Bilimsel Araştırmanın Tanımı, Türleri ve Metod | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
7 | Kaynak Taraması, Kütüphanelerden Yararlanma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
8 | Ara sınav | |
9 | Bilimsel Çalışmalarda Örnekleme Yöntemleri | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
10 | Hukukî Çalışmalarda Metod (Olay, Yasanın Olaya Uygulanması, Olaya Uygulanabilen Hukuk İlişkilerinin Çözümlenmesi, Sınıflandırma) | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
11 | Hukukî Problemin Belirlenmesi ve Sınırlandırılması | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
12 | Hukukî Problemin Yorumu ve Çözümü | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
13 | Araştırmada Plan, Bölümler ve Dipnotlu Kaynak Gösterme, Kısaltmalar ve Kaynakça Oluşturma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
14 | Yayın Etiği ve Meslek Etiği Kuralları | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
15 | Etkin Sözlü Sunum Teknikleri | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Ernest Hirş: Pratik Hukukta Metod, 3. Baskı, Ankara 2000. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlamaya, açıklamaya ve kullanma yeteneğini geliştirmeye katkısı | X | ||||
2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri sağlamaya etkisi | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı | X | ||||
4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslar üstü boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
6 | Hukukun modern metotlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirmesi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yönünün gelişimine etkisi | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkısı | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlamaya etkisi | X | ||||
10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için iletişim kurma yeteneğini sağlamaya katkısı | X | ||||
11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkısı | X | ||||
12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlamak | X | ||||
13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi sağlamak | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi sağlamak | X | ||||
15 | Hukuk terminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlamak | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 125 |