AKTS - İletken Polimerler
İletken Polimerler (CEAC557) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletken Polimerler | CEAC557 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı iletken polimerlerin performansını ve davranımlarını anlamak için gerekli teoriler, sentez yöntemleri ve temel fiziksel görüşlere odaklanır. Ders öncelikle organik sistemlerde konjüge malzemelerin ve elektron-kafes dinamiğinin arkasındaki therileri sorgular. Ayrıca, tüm iletken polimer ailesinin, poliasetilenler, polianilinler, poli(arilen vinilen)ler, poly(arilen etin)ler ve polihetosiklikleri içerir, sentez yöntemlerini, elektriksel ve fiziksel özelliklerini detaylı olarak tanımlar. Son olarak, iletken polimerler için birçok proses yöntemleri ve bunların farklı cihaz ve uygulamalardaki entegrasyonunu üzerine yoğunlaşır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İletken polimerlerin keşfi ve gelişimi, polimerizasyon teknikleri, kimyasal polimerizasyon, elektropolimerizasyon, iletken polimer sınıfları, poliasetilenler, polianilinler, politiyofenler, polikarbazoller, poliflorenler, vb ve bunların türevleri, yapı-özellik ilişkileri, yalıtkan-metal geçişi, iletken polimerlerde metalik hal, band aralığı, iletke |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletken Polimerler Keşfi ve Gelişimi | 1-20 |
2 | Metal ve Yalıtkanlara Karşı İletken Polimerler | 21-30 |
3 | İletken Polimerlerin Sentezi ve Sınıfları | Bölüm 3’den Bölüm 14’e |
4 | İletken Polimerlerin Sentezi ve Sınıfları | Bölüm 3’den Bölüm 14’e |
5 | İletken Polimerlerin Sentezi ve Sınıfları | Bölüm 3’den Bölüm 14’e |
6 | İletken Polimerlerin Sentezi ve Sınıfları | Bölüm 3’den Bölüm 14’e |
7 | İletken Polimerlerin Sentezi ve Sınıfları | Bölüm 3’den Bölüm 14’e |
8 | ARA SINAV I | |
9 | İletken Polimerlerin Özellikleri ve Karakterizasyonu | Bölüm 15’den Bölüm 22’ye |
10 | İletken Polimerlerin Özellikleri ve Karakterizasyonu | Bölüm 15’den Bölüm 22’ye |
11 | İletken Polimerlerin Özellikleri ve Karakterizasyonu | Bölüm 15’den Bölüm 22’ye |
12 | İletken Polimerlerin Özellikleri ve Karakterizasyonu | Bölüm 15’den Bölüm 22’ye |
13 | SUNUM | |
14 | İletken Polimer Esaslı Uygulamalar ve Cihazlar | Bölüm 5’den Bölüm 16’ya |
15 | İletken Polimer Esaslı Uygulamalar ve Cihazlar | Bölüm 5’den Bölüm 16’ya |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Terje A. Skotheim and John R. Reynolds (Editors), Handbook of Conducting Polymers, Conjugated Polymers-Theory, Synthesis, Properties, and Characterization, 3rd Edition, CRC Press, Taylor & Francis Group, 2007. |
---|---|
2. Terje A. Skotheim and John R. Reynolds (Editors), Handbook of Conducting Polymers, Conjugated Polymers-Processing and Applications, 3rd Edition, CRC Press, Taylor & Francis Group, 2007. | |
3. Andreas Elschner, Stephan Kirchmeyer, Wilfried Lövenich, Udo Merker and Knud Reuter, PEDOT-Principles and Applications of an Intrinsically Conductive Polymer, CRC Press, Taylor & Francis Group,2011. | |
Diğer Kaynaklar | 4. Serge Cosnier and Arkady Karyakin (Editors), Electropolymerization, Concepts, Materials and Applications, 1st Edition, Wiley-VCH, 2010. |
5. Mario Leclerc and Jean-Francois Morin (Editors), Design and Synthesis of Conjugated Polymers, 1st Edition, Wiley-VCH, 2010. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kimya alanında ileri düzeyde araştırma yapabilme ve literatür kavrama. | X | ||||
2 | Alanında ileri düzeyde bilimsel bir problemin tanımını yapabilme becerisi geliştirme ve çözüm için alternatif üretme. | X | ||||
3 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirebilme, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilme becerisi. | X | ||||
4 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi. | X | ||||
5 | Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel konferanslarda sunum yapma ve uluslararası dergilerde bilimsel yayın yayınlama becerisi. | X | ||||
6 | Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşma ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya kimya alanına proje geliştirme becerisi. | X | ||||
7 | Çok disiplinli ortamda çalışabilme ve takım çalışmasına yatkın olma. | X | ||||
8 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olma. Alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 125 |