AKTS - Kimyasal Proses Endüstrileri
Kimyasal Proses Endüstrileri (CEAC540) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimyasal Proses Endüstrileri | CEAC540 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | En yaygın kimyasal süreçlerin ve bu süreçlerin ayrıntılarının açıklamasına endüstriyel ve ileri seviyede bir yaklaşım sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kimyasal işleme ve kimya mühendisinin işi; su şartlandırma ve çevre koruma, seramik sanayi, Portland çimento, kalsiyum ve magnezyum bileşikler, cam sanayi, patlayıcı, zararlı kimyasal maddeler ve itici gazlar, yüzey kaplama sanayi, gıda ve gıda ile ürün işleme sanayi; tarım kimyasalları sanayi, kokular ve parfüm, tatlandırıcılar ve gıda katkı madde |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal İşleme ve Kimya Mühendisinin İşi | Ders notları |
2 | Su Şartlandırma ve Çevre Koruma | Ders notları |
3 | Seramik, Portland Çimento | Ders notları |
4 | Cam Sanayi | Ders notları |
5 | Yüzey Kaplama Sanayi | Ders notları |
6 | ARASINAV | |
7 | Gıda ve Gıda ile Ürün İşleme Sanayi | |
8 | Tarım Kimyasalları Sanayi | Ders notları |
9 | Koku, Tatlandırıcı ve Gıda Katkı Maddeleri Sanayi | Ders notları |
10 | Yağ ve Mum Sanayi | Ders notları |
11 | Sabun ve Deterjan Sanayi | Ders notları |
12 | Şeker, Nişasta, Selüloz ve Kağıt Sanayi | Ders notları |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Plastik Sanayi | Ders notları |
15 | İlaç Endüstrisi | Ders notları |
16 | GENEL SINAV |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. G.T. Austin, Shreve’s Chemical Process Industries, McGraw-Hill (1998) |
---|---|
2. J. R. Couper, O. T. Beasley, W. R. Penney, The Chemical Process Industries Infrastructure, Marcel Dekker Inc., 2001 | |
Diğer Kaynaklar | 3. James A. Kent, Handbook of Industrial Chemistry and Biotechnology, Springer, 2012 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kimya alanında ileri düzeyde araştırma yapabilme ve literatür kavrama. | X | ||||
2 | Alanında ileri düzeyde bilimsel bir problemin tanımını yapabilme becerisi geliştirme ve çözüm için alternatif üretme. | X | ||||
3 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirebilme, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilme becerisi. | X | ||||
4 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi. | X | ||||
5 | Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel konferanslarda sunum yapma ve uluslararası dergilerde bilimsel yayın yayınlama becerisi. | X | ||||
6 | Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşma ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya kimya alanına proje geliştirme becerisi. | X | ||||
7 | Çok disiplinli ortamda çalışabilme ve takım çalışmasına yatkın olma. | X | ||||
8 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olma. Alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 77 |