AKTS - Mühendisler için Örüntü Sınıflandırma ve Duyarga Uygulamaları
Mühendisler için Örüntü Sınıflandırma ve Duyarga Uygulamaları (EE449) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendisler için Örüntü Sınıflandırma ve Duyarga Uygulamaları | EE449 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Algılayıcılar, algılayıcı türleri ve çalışma prensipleri hakkında bilgi. Örüntü nedir? Örüntü sınıflandırma uygulamaları. Örüntü sınıflandırma kuramı ve yöntemleri. MATLAB Classification Learner yazılım aracı. Sınıflandırıcıların analizi ve başarımı. RFID konusuna giriş. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Algılayıcılar, algılayıcı türleri ve çalışma prensipleri hakkında bilgi; örüntü nedir; örüntü sınıflandırma uygulamaları; örüntü sınıflandırma kuramı ve yöntemleri; MATLAB Classification Learner yazılım aracı; sınıflandırıcıların analizi ve başarımı; RFID konusuna giriş. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algılayıcı nedir? | Kaynak kitapları temin edin. |
2 | Algılayıcı türleri. | Geçen haftanın konusunu tekrar edin. |
3 | Algılayıcıların çalışma prensipleri. | Geçen haftanın konusunu tekrar edin. |
4 | Örüntü nedir? | Geçen haftanın konusunu tekrar edin. |
5 | Örüntü sınıflandırma kuramı. | Geçen haftanın konusunu tekrar edin. |
6 | Öznitelik çıkartma. | Geçen haftanın konusunu tekrar edin. |
7 | Öznitelik seçme. | Geçen haftanın konusunu tekrar edin. |
8 | Sınıflandırıcıların analizi ve başarımı. | Geçen haftanın konusunu tekrar edin. |
9 | Ara sınav | Bu haftaya kadar olan tüm konuları tekrar ediniz |
10 | Proje tasarımı | Tüm konular tekrar edilmelidir. |
11 | Proje çalışmaları devam | Tüm konuları tekrar ediniz |
12 | Projenin gerçekleştirimi. | Tüm konuları tekrar ediniz |
13 | Projenin gerçekleştirimi. | Tüm konuları tekrar ediniz |
14 | Sunumlar | Projeyi gözden geçiriniz |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Duda, R. O., & Hart, P. E. (2006). 2nd Edition, Pattern classification. John Wiley & Sons. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgisini, ileri düzey sistemlere uygulayabilmek. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmaları gerçekleştirebilmek. | X | ||||
3 | Modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve imkânlarını, tasarım ve diğer mühendislik uygulamalarında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Yenilikçilik ve girişimcilik alanlarında aktif araştırmacılar mezun etmek. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin şekilde raporlayabilmek ve sunabilmek. | |||||
6 | Bilgi kaynaklarına erişme ve bilim/teknolojideki güncel gelişmeleri izleme başarımını arttırabilmek. | |||||
7 | Profesyonel ve etik sorumluluğu kavrayabilmek. | |||||
8 | Hem Türkçe hem de İngilizce etkin iletişim başarımını arttırabilmek. | |||||
9 | Proje yönetiminde başarımı arttırabilmek. | |||||
10 | Disiplinler arası proje takımlarında başarıyla çalışabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 131 |