AKTS - Yoğun Madde Teorisi
Yoğun Madde Teorisi (PHYS515) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yoğun Madde Teorisi | PHYS515 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders Yoğun Madde Fiziği’nin temel yönlerini, maddelerin elektrik, manyetik ve optik özellikleri de dahil olmak üzere, derinlemesine inceleyecektir. Derste bütün gerekli formalizm kapsanacak hem de çağdaş, deneysel ve teorik araştırma problemleri bağlamında yöntemlerin uygulanabilirliği ve yararlılığı vurgulanacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kristaller ve 3 boyutlu kafesler, saçılma ve yapılar, yüzeyler ve arayüzler, kristallerin ötesi, Fermi gazı ve tek elektron modeli, periyodik potansiyel içinde etkileşmeyen elektronlar, neredeyse serbest ve sıkıca bağlı elektronlar, elektron-elektron etkileşmesi, katıların uyumu, fononlar, metallerin ve yarıiletkenlerin elektronik özellikleri, met |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kristaller ve 3 Boyutlu Kafesler | Bölüm 1-2 |
2 | Saçılma ve Yapılar | Bölüm 3 |
3 | Yüzeyler ve Arayüzler | Bölüm 4 |
4 | Kristallerin Ötesi | Bölüm 5 |
5 | Fermi Gazı ve Tek Elektron Modeli | Bölüm 6 |
6 | Periodik Potansiyel İçinde Etkileşmeyen Elektronlar | Bölüm 7 |
7 | Neredeyse Serbest ve Sıkıca Bağlı Elektronlar | Bölüm 8 |
8 | Elektron-Elektron Etkileşmesi | Bölüm 9 |
9 | Arasınav | |
10 | Katıların Uyumu | Bölüm 11 |
11 | Fononlar | Bölüm 13 |
12 | Metallerin ve Yarıiletkenlerin Elektronik Özellikleri | Bölüm 19 |
13 | Metallerin ve Yarıiletkenlerin Optik Özellikleri | Bölüm 21 |
14 | İyonlarda ve Elektronlarda Manyetizma | Bölüm 25 |
15 | Süper İletkenlik | Bölüm 27 |
16 | Genel Sinav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Condensed Matter Physics, Michael P. Marder (2nd Edition) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Condensed Matter in a Nutshell, Gerald D. Mahan |
3. Basic Notions in Condensed Matter Physics, P. W. Anderson, Benjamin Cummings | |
4. A Quantum Approach to Condensed Matter Physics, P. Taylor and O. Heinonen | |
5. C.Kittel, Introduction to Solid State Physics |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 30 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgisini, ileri düzey sistemlere uygulayabilmek. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmaları gerçekleştirebilmek. | |||||
3 | Modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve imkânlarını, tasarım ve diğer mühendislik uygulamalarında kullanabilmek. | |||||
4 | Yenilikçilik ve girişimcilik alanlarında aktif araştırmacılar mezun etmek. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin şekilde raporlayabilmek ve sunabilmek. | |||||
6 | Bilgi kaynaklarına erişme ve bilim/teknolojideki güncel gelişmeleri izleme başarımını arttırabilmek. | |||||
7 | Profesyonel ve etik sorumluluğu kavrayabilmek. | |||||
8 | Hem Türkçe hem de İngilizce etkin iletişim başarımını arttırabilmek. | |||||
9 | Proje yönetiminde başarımı arttırabilmek. | |||||
10 | Disiplinler arası proje takımlarında başarıyla çalışabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 |