AKTS - Doğrusal Olmayan Sistemler
Doğrusal Olmayan Sistemler (EE612) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğrusal Olmayan Sistemler | EE612 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Doğrusal olmayan sistemler kuramı çerçevesinde ileri derecede kavram ve yöntemlerin dinamik sistemler kuramı, denetim, güç sistemleri, sinirsel ağlar ve kuramsal ya da hesaplamalı sinir bilimleri alanında çalışmalar yapan lisansüstü öğrencilere aktarılmasını hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Doğrusal olmayan modeller ve olgular, ikinci derece sistemlerin davranışları, Lyapunov kararlılığı, edilgenlik, Poincaré ve Bendixon kuramları, tanımlama fonksiyonları ve doğrusal olmayan sistemlerin frekans yanıtları, Lyapunov kuramının uygulamaları, çatallanma v.s. gibi karmaşık doğrusal olmayan olgular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal olmayan olgular:Doğrusal olan ve olmayan sistemler. | |
2 | Denge noktaları, Jacobian Doğrusallaştırması | |
3 | Yörünge düzleminde ikinci derece sistemlerin analizi | |
4 | Denge noktaları etrafında sistem yörüngelerinin davranışı ve yerel kararlılık. | |
5 | Genel anlamda kararlılık, kararlılık türleri ve Lyapunov açısından kararlılık | |
6 | Lyapunov Kararlılık Yönteminin Uygulamaları I | |
7 | Lyapunov Kararlılık Yönteminin Uygulamaları II | |
8 | ARA SINAV I | |
9 | Sınır çevrimleri, Poincare veBendixon kuramları | |
10 | Frequency yanıtı ve tanımlama fonksiyonları. | |
11 | Karmaşık Doğrusal Olmayan Olgular: Çatallanma | |
12 | Tek boyutlu sistemlerde çatallanma | |
13 | İki boyutlu sistemlerde çatallanma (daha büyük sistemlere yansıması) | |
14 | Çatallanma analiz yöntemleri (MATCONT paketi uygulaması) | |
15 | Çatallanma denetimi yaklaşımları | |
16 | ARA SINAV II |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Khalil, Hassan K. "Noninear systems." Prentice-Hall, New Jersey 2.5 (1996) |
---|---|
2. Vidyasagar, Mathukumalli. Nonlinear systems analysis. Vol. 42. Siam, 2002. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Instructor Notes |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 70 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgisini, ileri düzey sistemlere uygulayabilmek. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmaları gerçekleştirebilmek. | X | ||||
3 | Modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve imkânlarını, tasarım ve diğer mühendislik uygulamalarında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Yenilikçilik ve girişimcilik alanlarında aktif araştırmacılar mezun etmek. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin şekilde raporlayabilmek ve sunabilmek. | |||||
6 | Bilgi kaynaklarına erişme ve bilim/teknolojideki güncel gelişmeleri izleme başarımını arttırabilmek. | |||||
7 | Profesyonel ve etik sorumluluğu kavrayabilmek. | |||||
8 | Hem Türkçe hem de İngilizce etkin iletişim başarımını arttırabilmek. | |||||
9 | Proje yönetiminde başarımı arttırabilmek. | |||||
10 | Disiplinler arası proje takımlarında başarıyla çalışabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 3 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 139 |