AKTS - Yüksek Gerilim Tekniği
Yüksek Gerilim Tekniği (EE452) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüksek Gerilim Tekniği | EE452 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
(EE210 veya AEE205 veya EE234) |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Temel elektriksel yalıtım problemlerini öğretme |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gaz, katı ve sıvı yalıtkanların delinme mekanizması ve uygulamaya dönük yönleri, vakum yalıtım, standart darbe gerilimleri, deşarj zamanı, kirliliğe bağlı delinme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gas yalıtkanların genel özellikleri | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
2 | Gazlarda temel iyonlaşma süreçleri | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
3 | Düzgün alanda deşarj | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
4 | Düzgün olmayan alanda deşarj | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
5 | Standart darbe gerilimleri | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
6 | Deşarj zamanı | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
7 | Vakum Yalıtımı | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
8 | Sıvılarda delinme | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
9 | Kirlenmeye bağlı delinme | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
10 | Katılarda delime | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
11 | Devre kesiciler | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
12 | Aşırı gerilimler ve sebepleri | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
13 | Aşırı gerilimden korunma yöntem ve cihazları | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
14 | Yalıtkan maddelerin uygulamada kullanımı | Ders notlarını gözden geçiriniz. |
15 | Dönem sonu sınav | Ders materyalini gözden geçiriniz |
16 | Dönem sonu sınav | Ders materyalini gözden geçiriniz |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. C.L. Wadhwa, “High Voltage Engineering”, New Age International Publishers, 2nd edition, 2007, ISBN: 978-81-224-2323-5 |
---|---|
2. M.S. Naidu, V. Kamaraju, “High Voltage Engineering”, Mc-Graw Hill, 2nd edition, 1996, ISBN: 0-07-462286-2. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgisini, ileri düzey sistemlere uygulayabilmek. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmaları gerçekleştirebilmek. | X | ||||
3 | Modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve imkânlarını, tasarım ve diğer mühendislik uygulamalarında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Yenilikçilik ve girişimcilik alanlarında aktif araştırmacılar mezun etmek. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin şekilde raporlayabilmek ve sunabilmek. | |||||
6 | Bilgi kaynaklarına erişme ve bilim/teknolojideki güncel gelişmeleri izleme başarımını arttırabilmek. | |||||
7 | Profesyonel ve etik sorumluluğu kavrayabilmek. | |||||
8 | Hem Türkçe hem de İngilizce etkin iletişim başarımını arttırabilmek. | |||||
9 | Proje yönetiminde başarımı arttırabilmek. | |||||
10 | Disiplinler arası proje takımlarında başarıyla çalışabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 6 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 122 |