AKTS - Radar Kesit Alanı Azaltımı Yöntemleri
Radar Kesit Alanı Azaltımı Yöntemleri (EE623) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Radar Kesit Alanı Azaltımı Yöntemleri | EE623 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Birçok özel yöntemin uygulanmasını ve formülasyonunu içeren Radar Kesit Alanı analiz ve iz azaltımı yöntemlerinin anlaşılması, öğrencilere doktora çalışmaları için ilgi çekici ve önemli araştırma konularının belirlenmesinin sağlanması. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Birçok özel yöntemin uygulanmasını ve formülasyonunu içeren Radar Kesit Alanı analiz ve iz azaltımı yöntemlerinin anlaşılması, öğrencilere doktora çalışmaları için ilgi çekici ve önemli araştırma konularının belirlenmesinin sağlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektromanyetik Saçılmanın Temelleri, Radar Kesit Alanı Tanımı. | |
2 | Elektromanyetik Teorinin Tekrarı | |
3 | Radar Kesit Alanı Analizinde Analitik Yöntemler (Klasik tam tahmin yöntemleri) | |
4 | Radar Kesit Alanı Analizinde Analitik Yöntemler (İntegral Eşitlikleri ve Moment Yöntemi) | |
5 | Radar Kesit Alanı Analizinde Analitik Yöntemler (İntegral Eşitlikleri ve Moment Yöntemi) | |
6 | Asimptotik Yüksek Frekans Radar Kesit Alanı Analiz Yöntemleri (GO, Fiziksel Optik) | |
7 | Asimptotik Yüksek Frekans Radar Kesit Alanı Analiz Yöntemleri (GTD, UTD) | |
8 | ARA SINAV-I | |
9 | Karmaşık Hedeflerde Radar Kesit Analizi | |
10 | Radar Kesit Analizi Azaltımı Yöntemleri (Fiziksel Şekillendirme) | |
11 | Radar Kesit Analizi Azaltımı Yöntemleri (Radar Sönümleyici Malzemeler) | |
12 | Radar Kesit Analizi Azaltımı Yöntemleri (Radar Sönümleyici Malzemeler, Aktif Radar Kesit Alanı Azaltma) | |
13 | ARA SINAV-II | |
14 | Seçilmiş Uygulamalar (araştırma makalelerinin incelenmesi) | |
15 | Seçilmiş Uygulamalar (araştırma makalelerinin incelenmesi) | |
16 | Seçilmiş Uygulamalar (araştırma makalelerinin incelenmesi) |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Radar Cross Section, Eugene F. Knott, John F. Shaeffer, Michael T. Tuley; 2004. |
---|---|
2. Advanced Engineering Electromagnetics, Constantine A. Balanis, 2012. | |
3. Radar Cross Section Measurements, Eugene F. Knott, 2006. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 8 | 75 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgisini, ileri düzey sistemlere uygulayabilmek. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmaları gerçekleştirebilmek. | X | ||||
3 | Modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve imkânlarını, tasarım ve diğer mühendislik uygulamalarında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Yenilikçilik ve girişimcilik alanlarında aktif araştırmacılar mezun etmek. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin şekilde raporlayabilmek ve sunabilmek. | |||||
6 | Bilgi kaynaklarına erişme ve bilim/teknolojideki güncel gelişmeleri izleme başarımını arttırabilmek. | |||||
7 | Profesyonel ve etik sorumluluğu kavrayabilmek. | |||||
8 | Hem Türkçe hem de İngilizce etkin iletişim başarımını arttırabilmek. | |||||
9 | Proje yönetiminde başarımı arttırabilmek. | |||||
10 | Disiplinler arası proje takımlarında başarıyla çalışabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 4 | 24 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 127 |