AKTS - Sayısal Haberleşme
Sayısal Haberleşme (EE401) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sayısal Haberleşme | EE401 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| EE316 |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Deney, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sayısal iletişim ve alıcı sistemlerinine yönelik temel bilgileri sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Sayısal haberleşme sistemlerine giriş, haberleşme sistemlerinde sayısallaştırma, temel bant ve geçen bant iletişim/modülasyon teknikleri, Gauss gürültüsü altında sayısal modülasyon tiplerinin başarım analizleri, sayısal haberleşme tekniklerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Sayısal haberleşme teknikleri/sistemlerine yönelik bilgisayar b |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, sayısal haberleşme sinyalleri ve sistemlerine giriş, sayısallaştırma işlemi-1 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 2 | Dersin tanıtımı, sayısal haberleşme sinyalleri ve sistemlerine giriş, sayısallaştırma işlemi-2 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 3 | Temel bant sinyaller ve darbe modülasyonu, örnekleme ve darbe sinyallerinin bilgisayar benzetimleri-1 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 4 | Temel bant sinyaller ve darbe modülasyonu, örnekleme ve darbe sinyallerinin bilgisayar benzetimleri-2 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 5 | Temel bant sinyaller ve darbe modülasyonu, örnekleme ve darbe sinyallerinin bilgisayar benzetimleri-3 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 6 | 1. Arasınav | Tüm ders notlarına çalışınız |
| 7 | Temel bant modülasyonlarda algılama/alıcı tasarımı, uyumlu filtre ve gürültülü sinyallerin alıgılanması-1 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 8 | Temel bant modülasyonlarda algılama/alıcı tasarımı, uyumlu filtre ve gürültülü sinyallerin alıgılanması-2 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 9 | Temel bant modülasyonlarda algılama/alıcı tasarımı, uyumlu filtre ve gürültülü sinyallerin alıgılanması-3 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 10 | Temel bant haberleşme sistemlerinde filtreleme ve kanal etkileri, Nyquist kriteri, M'li modülasyon | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 11 | 2.Arasınav | Tüm ders notlarına çalışınız |
| 12 | Geçen band(bandpass) modülasyonu ve gürültü altında alıcı/algılama yapıları, ikili ve M'li anahtar kaydırmali modülasyon teknikleri-1 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 13 | Bandpass modulation and receiver structure under noise, binary and M-ary shift keying techniques-2 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 14 | Geçen band(bandpass) modülasyon tekniklerinin karşılaştırılması, band genişliği ve güç kısıtları altında haberleşme sistemleri, modülasyon tip ve çeşitlerinin seçimi | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 15 | Dönem konularının tekrarı | Ders notlarını indirip, çalışınız |
| 16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Ders notlarını indirip, çalışınız |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Haykin, S. and Moher, M., “Communication Systems”, 5th ed., John Wiley&Sons, 2010. |
|---|---|
| 2. Sklar, B., “Digital Communications: Fundamentals and Applications”, 2nd ed.,Prentice-Hall, 2001. | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Couch, L.W, “Digital and Analog Communicatin Systems”, 7th ed., Prentice Hall, 2007. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | 10 | 20 |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 12 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri düzey sistemlerde uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmaları yapar. | X | ||||
| 3 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, teknikleri ve yetenekleri kullanır. | X | ||||
| 4 | Girişimcilik ve yenilikçilik açısından aktif araştırmalar yapar. | |||||
| 5 | Araştırma sonuçlarını etkin bir şekilde raporlama ve sunma yeteneği kazanır. | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler ve bilgiye erişir. | |||||
| 7 | Profesyonel iş yaşamı ve meslek etiği konularında sorumluluk sahibi olur. | |||||
| 8 | Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |||||
| 9 | Proje yönetimi becerisi edinir. | |||||
| 10 | Disiplinlerarası alanlarda, ortak proje takımlarında başarıyla çalışma yeteneği kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | 10 | 2 | 20 |
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
