AKTS - RF Mikroelektroniği
RF Mikroelektroniği (EE433) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RF Mikroelektroniği | EE433 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
EE310 ve EE316 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Deney, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | RF entegre devreleri analiz etmek ve tasarlamak için temel yetenekleri sağlamak. VLSI teknolojilerin monolitik olarak gerçekleştirilmelerinde mimari açıdan ve devre seviyesinde karşılaşılan problemlerin anlaşılmasını sağlamak. Özellikle iki kutuplu ve CMOS olmak üzere RF mikroelektroniği tasarımının anlaşılmasını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | RF tasarım temelleri, modülasyon ve çoklu erişim teknikleri, alıcı-verici mimarileri ve tasarım konuları, LNA ve karıştırıcı tasarımı, salıngaçların, frekans sentezleyicilerin ve güç yükselteçlerinin monolitik olarak gerçekleştirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | RF ve kablosuz teknolojiye giriş. Tasarım darboğazı, analog ve sayısal sistemler, teknoloji seçimi. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
2 | RF tasarımın temel kavramları. Doğrusalsızlık ve zamanla değişme, semboller arsı girişim, rasgele süreçler, gürültü, duyarlılık ve dinamik aralık. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
3 | RF tasarımın temel kavramları. Doğrusalsızlık ve zamanla değişme, semboller arsı girişim, rasgele süreçler, gürültü, duyarlılık ve dinamik aralık. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
4 | Modülasyon ve Demodülasyon. Analog modülasyon, sayısal modülasyon, modülasyon tekniklerinin güç verimliliği. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
5 | Kablosuz standartlarda çoklu erişim teknikleri. Mobil RF haberleşme, çoklu erişim teknikleri, kablosuz standartlar. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
6 | Alıcı-verici mimarileri. Alıcı mimarileri, verici mimarileri, alıcı-verici performans testleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
7 | Alıcı-verici mimarileri. Alıcı mimarileri, verici mimarileri, alıcı-verici performans testleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
8 | Düşük gürültülü kuvvetlendiriciler, iki kutuplu ve CMOS LNA’lar. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
9 | Mikserler, aşağı çevirim mikserleri, iki kutuplu ve CMOS mikserleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
10 | Osilatörler, temel LC osilatör topolojileri, voltaj kontrollü osilatörler, faz gürültüsü, monolitik indüktörler, resonatörsüz VCO’lar, kuadratür işaret üreteçleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
11 | Frekans sentezörleri,. Faz kilitlemeli döngüler, RF sentezör mimarileri, Frekans bölücüler. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
12 | Frekans sentezörleri,. Faz kilitlemeli döngüler, RF sentezör mimarileri, Frekans bölücüler. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
13 | Güç kuvvetlendiricileri. Güç kuvvetlendiricilerinin sınıflandırılması, yüksek verimli güç kuvvetlendiricileri, büyük işaretler empedans uygunlaştırma, doğrusallaştırma teknikleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
14 | Güç kuvvetlendiricileri. Güç kuvvetlendiricilerinin sınıflandırılması, yüksek verimli güç kuvvetlendiricileri, büyük işaretler empedans uygunlaştırma, doğrusallaştırma teknikleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. B. Razavi, RF Microelectronics, Prentice Hall, 2nd Edition, 2011. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. T. H. Lee, The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits, Cambridge University Press, 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgisini, ileri düzey sistemlere uygulayabilmek. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmaları gerçekleştirebilmek. | X | ||||
3 | Modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve imkânlarını, tasarım ve diğer mühendislik uygulamalarında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Yenilikçilik ve girişimcilik alanlarında aktif araştırmacılar mezun etmek. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin şekilde raporlayabilmek ve sunabilmek. | |||||
6 | Bilgi kaynaklarına erişme ve bilim/teknolojideki güncel gelişmeleri izleme başarımını arttırabilmek. | |||||
7 | Profesyonel ve etik sorumluluğu kavrayabilmek. | |||||
8 | Hem Türkçe hem de İngilizce etkin iletişim başarımını arttırabilmek. | |||||
9 | Proje yönetiminde başarımı arttırabilmek. | |||||
10 | Disiplinler arası proje takımlarında başarıyla çalışabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 5 | 25 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 14 | 28 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 |