AKTS - Optik Haberleşme Sistemleri
Optik Haberleşme Sistemleri (EE406) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Optik Haberleşme Sistemleri | EE406 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
EE316 ve EE310 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Optik iletim sistemlerinin parçalarının tanımlanması ve optik tekniklerin tanımlanması |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Optik lif yapıları, dalgakılavuzlama ve üretim, zayıflama, sinyal bozulması, kip bağlaşımı, LED ve LASERler, güç bağlaştırma, fotoalgılayıcılar, optik alıcılar, noktadan noktaya bağlar, hat kodlama, evreuyumlu optik sistemler, fotonik anahtarlama, kılavuzsuz optik haberleşme sistemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiber Optik İletişim | Bu haftanın konularına göz atmak |
2 | Fiber Optik: Yapısı ve Dalga modeli | Geçen Haftanın Tekrarı |
3 | Fiber optiklerde bozunma | Geçen Haftanın Tekrarı |
4 | Optik Kaynaklar, Güç yerleşimi ve çiftlenim | Geçen Haftanın Tekrarı |
5 | Optik Kaynaklar, Güç yerleşimi ve çiftlenim | Geçen Haftanın Tekrarı |
6 | Fotodetektörler | Geçen Haftanın Tekrarı |
7 | Optik Toplayıcı İşlemi | Geçen Haftanın Tekrarı |
8 | Optik Toplayıcı İşlemi | Geçen Haftanın Tekrarı |
9 | Dijital İletim Sistemi | Geçen Haftanın Tekrarı |
10 | Analog Sistemler | Geçen Haftanın Tekrarı |
11 | WDM Konsepti ve Bileşenleri | Geçen Haftanın Tekrarı |
12 | Optik Yükselticiler | Geçen Haftanın Tekrarı |
13 | Optik Ağlar | Geçen Haftanın Tekrarı |
14 | Ölçüm Standartları, Göz paternleri, zayıflama, dispersiyon ölçümleri | Geçen Haftanın Tekrarı |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Geçen Haftanın Tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Geçen Haftanın Tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Gerd Keiser, 'Optical Fiber Communications' third edition, McGraw-Hill (2000) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Govind P. Agrawal, “Fiber-Optic Communication Systems”, 2nd ed., JohnWiley & Sons, Inc. (1997) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 4 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 3 |
Toplam | 8 | 37 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgisini, ileri düzey sistemlere uygulayabilmek. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmaları gerçekleştirebilmek. | X | ||||
3 | Modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve imkânlarını, tasarım ve diğer mühendislik uygulamalarında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Yenilikçilik ve girişimcilik alanlarında aktif araştırmacılar mezun etmek. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin şekilde raporlayabilmek ve sunabilmek. | |||||
6 | Bilgi kaynaklarına erişme ve bilim/teknolojideki güncel gelişmeleri izleme başarımını arttırabilmek. | |||||
7 | Profesyonel ve etik sorumluluğu kavrayabilmek. | |||||
8 | Hem Türkçe hem de İngilizce etkin iletişim başarımını arttırabilmek. | |||||
9 | Proje yönetiminde başarımı arttırabilmek. | |||||
10 | Disiplinler arası proje takımlarında başarıyla çalışabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 10 | 60 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 |