AKTS - Doğrusal Sistemler Teorisi
Doğrusal Sistemler Teorisi (EE503) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğrusal Sistemler Teorisi | EE503 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Sinyal işleme, dinamik sistemler teorisi ve kontrol alanlarında lisansüstü çalışmalarda bulunan öğrencilere doğrusal sistemler teorisi üzerine ileri düzeyde kavramları öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Doğrusal cebir kavramlarının tekrarı, doğrusal sistem gösterimleri, çözümlerin varlığına ilişkin incelemeler, temel (kanonik) biçimler, denetleç tasarımları, gözlemleyici tasarımları, çok girdili çok çıktılı sistemlere giriş. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal Cebir Konularının özetli tekrarı: Doğrusal Uzaylar, Taban Vektörleri, Doğrusal Dönüşümler. | Bu haftaki ders notlarına göz atınız |
2 | Doğrusal Sistem Gösterimleri: Frekans tanım alanı gösterimi, geçiş fonksiyonları ve durum uzayı denklemleri. Frekans tanım alanı ve durum uzayı arasında dönüşümler. | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
3 | Doğrusal Operatörler (İşleçler): Menzil ve Boşluk Uzayları, Özdeğerler, Özvektörler, Cayley-Hamilton kuramı | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
4 | Temel Biçimler: Köşegenel ve Jordan Temel Biçimleri. Değişik durumların incelenmesi. | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
5 | Doğrusal dinamik sistem denklemlerin çözümleri, Durum Geçiş Matrisi kavramı | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
6 | Durum geçiş matrisinin hesaplanmasına ilişkin yöntemler. | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
7 | Doğrusal olmayan sistemler ve doğrusal sistemler arasındaki ilişkiler, doğrusallaştırma ve denge noktası kavramları. | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
8 | ARA SINAV-I | Bu haftaya kadar olan konuları tekrarlayınız |
9 | Kararlılık: Kararlılık tanımları, yerel kararlılık, küresel kararlılık, asimptotsal kararlılık, Lyapunov açısından kararlılık, kararlılığın frekans ve durum uzayı tanım alanında incelenmesi | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
10 | Denetlenebilirlik, Gözlemlenebilirlik | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
11 | Denetlenebilir ve Gözlemlenebilir Temel Biçimler, Denetleç ve Gözlemleyici tasarımları | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
12 | Denetlenebilirlik ve Gözlemlenebilirlik kavramları ile ilgili görülen hususlar. | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
13 | En küçük (minimal) gerçekleştirimler ve Kalman ayrıştırması | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
14 | Kutup yerleştirme ile denetleç tasarımı | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
15 | Çok Girdili ve Çok Cıktılı sistemlere giriş | Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
16 | ARA SINAV-II | Tüm konuları tekrarlayınız |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. CALLIER, Frank M.; DESOER, C. A. Linear System Theory (Springer Texts in Electrical Engineering). 1991. |
---|---|
2. ANTSAKLIS, Panos J.; MICHEL, Anthony N. Linear systems. Boston, MA: Birkhäuser, 2006. | |
3. PANOS J. ANTSAKLIS; ANTHONY N. MICHEL. A Linear Systems Primer. Springer, 2007. | |
Diğer Kaynaklar | 4. Öğretim Elemanı Taafından Sağlanacak Belgeler/Instructor Notes |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 3 | 85 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgisini, ileri düzey sistemlere uygulayabilmek. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmaları gerçekleştirebilmek. | X | ||||
3 | Modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve imkânlarını, tasarım ve diğer mühendislik uygulamalarında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Yenilikçilik ve girişimcilik alanlarında aktif araştırmacılar mezun etmek. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin şekilde raporlayabilmek ve sunabilmek. | |||||
6 | Bilgi kaynaklarına erişme ve bilim/teknolojideki güncel gelişmeleri izleme başarımını arttırabilmek. | X | ||||
7 | Profesyonel ve etik sorumluluğu kavrayabilmek. | |||||
8 | Hem Türkçe hem de İngilizce etkin iletişim başarımını arttırabilmek. | |||||
9 | Proje yönetiminde başarımı arttırabilmek. | |||||
10 | Disiplinler arası proje takımlarında başarıyla çalışabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 |