AKTS - Sağlık Bilişiminde Karar Destek
Sağlık Bilişiminde Karar Destek (SE546) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık Bilişiminde Karar Destek | SE546 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin sağlık sistemlerindeki farklı veri tipleri ile tanışmalarını sağlamak, veri kalitesini ve sağlık alanındaki farklı paydaşların karar destek amaçlı olarak sunulan bilgiyi nasıl anladıkları ve nasıl iletişim kurduklarını anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Dersin İçeriği | Sağlık bilişimi alanındaki farklı kararlar için doğru bilginin nasıl seçileceği ve bunun kullanıcı için anlamının ne olacağı; istatistiksel ve diğer analiz metotları ve araçlarının değerlendirilmesi; nicel sağlık hizmetleri verilerinin etkin bir şekilde analizi amacıyla farklı araştırma veritabanlarının ve operasyonel veritabanlarının kullanımı ve |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim sistemlerine giriş Karar Destek Sistemlerine genel bir bakış | Okumalar verilecektir. |
2 | Karar Teorisi ve Karar verme | Okumalar verilecektir. |
3 | Medikal Enformatik Alalnında Karar Destek | Ders Kitabı. Bölüm 1. |
4 | Karar Analizleri | Ders Kitabı. Bölüm 2. |
5 | Medikal Karar Destek Gereksinimleri ve Alanları | Ders Kitabı. Bölümler 4-5. |
6 | Medikal Karar Destek Gereksinimleri ve Alanları | Ders Kitabı. Bölüm 6. |
7 | Biyobilişim Problemleri | Okumalar verilecektir. |
8 | Biyobilişim Problemleri | Okumalar verilecektir. |
9 | Biyobilişim Problemlerine yönelik analiz yaklaşımları | Okumalar verilecektir. |
10 | Biyobilişim Problemlerine yönelik analiz yaklaşımları | Okumalar verilecektir. |
11 | Görselleştirme | Okumalar verilecektir. |
12 | Görselleştirme | Okumalar verilecektir. |
13 | Durum Çalışması 1 | Ders Kitabı. Bölüm 8. |
14 | Durum Çalışması 2 | Okumalar verilecektir. |
15 | Genel Sınav | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Berner, E.E. (ed.) (2007). Clinical decision support systems: Theory and practice, New York, Springer, Heath Informatics Series. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Osteroff, J.A., Pifer, E.A., Teich, J.M., Sitting, D.F., & Jenders, R.A. (2005). Improving outcomes with clinical decision support: an implementer’s guide: Chicago, IL: HIMSS. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri düzey sistemlerde uygulama becerisinin kazandırılması. | |||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmalarının yapılması. | |||||
3 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, teknikleri ve yetenekleri kullanabilme. | X | ||||
4 | Girişimcilik ve yenilikçilik açısından aktif araştırmacıların yetiştirilmesi. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin bir şekilde raporlama ve sunma yeteneğinin kazandırılması. | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izleme ve bilgiye erişme performansının artırılması. | |||||
7 | Profesyonel iş yaşamı ve meslek etiği konularında sorumluluk sahibi olunması. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurma becerisinin artırılması. | |||||
9 | Proje yönetimi becerisinin artırılması. | |||||
10 | Disiplinlerarası alanlarda, ortak proje takımlarında başarıyla çalışma yeteneğinin kazandırılması. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 6 | 6 |
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |