AKTS - Optoelektronik
Optoelektronik (EE435) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Optoelektronik | EE435 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
EE212 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Geçiş sitemlerinde optoelektronik aygıtların çalışma prensiplerinin tanıtılması |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Işığın doğası, temel optik yasalar ve tanımlar, fotoalgılayıcılar, güneş hücreleri, ışık yayan diyotlar, lazer ve uygulamaları, homojunction, heterojunction, kuantum kuyusu ve ileri yapılı lazerler, lif türleri, optik liflerde ışık yayınımı, modülatörler, görüntü cihazları, kompakt diskler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işığın Dalga Modeli | EE102 ders notlarının tekrarı |
2 | Çoklu fiberler, tek dalgaboylu fiberoptik başlantı sistemleri | Bir önceki dersin tekrarı |
3 | Fotodedektörler | Bir önceki dersin tekrarı |
4 | Optoelektronik Ve Fotonik Entegre Devreler | Bir önceki dersin tekrarı |
5 | Optoelektronik Ve Fotonik Entegre Devreler | Bir önceki dersin tekrarı |
6 | Yarıiletken Foton Dedektörleri, Fotondedektörleri, Fotoiletkenler, Fotodiyotlar, Çığ Fotodiyotları | Bir önceki dersin tekrarı |
7 | Yarıiletken Foton Dedektörleri, Fotondedektörleri, Fotoiletkenler, Fotodiyotlar, Çığ Fotodiyotları | Bir önceki dersin tekrarı |
8 | Lazer sistemi, bandgenişliği, çizgigenişliği, sıcaklık duyarlılığı, modulasyon | Bir önceki dersin tekrarı |
9 | Lazer sistemi, bandgenişliği, çizgigenişliği, sıcaklık duyarlılığı, modulasyon | Bir önceki dersin tekrarı |
10 | Homojunction, heterojunction, quantum kuyu, ve gelişmiş yapıdaki lazerler | Bir önceki dersin tekrarı |
11 | Homojunction, heterojunction, quantum kuyu, ve gelişmiş yapıdaki lazerler | Bir önceki dersin tekrarı |
12 | Fotovoltaik aygıt prensipleri, Optik Modülatörler | Bir önceki dersin tekrarı |
13 | Fotovoltaik aygıt prensipleri, Optik Modülatörler | Bir önceki dersin tekrarı |
14 | Entegre algılayıcılar, Entegre ileticiler, Entegre yönelimli dalga aygıtları (fotonik entegre devreler) | Bir önceki dersin tekrarı |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. S. O. Kasap, Optoelectronics and Photonics: Principles and Practices, Prentice-Hall, 2001. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri düzey sistemlerde uygulama becerisinin kazandırılması. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmalarının yapılması. | X | ||||
3 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, teknikleri ve yetenekleri kullanabilme. | X | ||||
4 | Girişimcilik ve yenilikçilik açısından aktif araştırmacıların yetiştirilmesi. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin bir şekilde raporlama ve sunma yeteneğinin kazandırılması. | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izleme ve bilgiye erişme performansının artırılması. | |||||
7 | Profesyonel iş yaşamı ve meslek etiği konularında sorumluluk sahibi olunması. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurma becerisinin artırılması. | |||||
9 | Proje yönetimi becerisinin artırılması. | |||||
10 | Disiplinlerarası alanlarda, ortak proje takımlarında başarıyla çalışma yeteneğinin kazandırılması. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 8 | 48 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 11 | 22 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 |