AKTS - Bilgisayarla Görme
Bilgisayarla Görme (EE573) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayarla Görme | EE573 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | • Bilgisayarla görmenin temel problemlerini çalışmak. • Bilgisayarla görmedeki problemleri çözmel için kullanılan temel kavram ve teknikleri çalışmak. • Bilgisayarla görme ve video elektroniğinin kullanıldığı tipik uygulama alanlarını çalışmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İnsanın görmesi, geometrik kamera modelleri, imge bölütleme, nesne tanıma, video sinyalleri ve standartları, görme sistem tasarımı, bilgisayarla görme ve sayısal video uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Görüntülemenin temelleri, Görüntülemenin fiziği | Bu haftanın konularına göz atmak |
2 | İmgeler ve Görüntüleme işlemleri: İmge işleme işlemleri ve imge süzme işlemleri | Bu haftanın konularına göz atmak |
3 | İmgeler ve Görüntüleme işlemleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
4 | İmge Bölütleme: Gruplandırma metodları, Model oturtma | Bu haftanın konularına göz atmak |
5 | İmge Bölütleme | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
6 | Tanımaya Giriş: Örüntü sınıflandırma modeli, sınıflandırma için istatistiksel teknikler | Bu haftanın konularına göz atmak |
7 | Tanımaya Giriş | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
8 | Geometrik Kamera Modelleri: Kamera parametreleri ve perspektif izdüşüm, ilgin kameralar, kamera kalibrasyonu | Bu haftanın konularına göz atmak |
9 | Geometrik Kamera Modelleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
10 | Video sinyalleri ve standartları: Sayısal vidoya giriş, imge ve video sıkıştırma ve sıkıştırmayı açma | Bu haftanın konularına göz atmak |
11 | Video sinyalleri ve standartları | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
12 | Görme Sistemi Tasarımı: Kameralar ve sayısallaştırma, gerçek zaman donanımı ve system tasarım unsurları, en iyi donanım gereçekleştirimi üzerine temel fikirler | Bu haftanın konularına göz atmak |
13 | Uygulamalar: Otomatik görsel inceleme, biyometrik, robot bilimi, video gözetleme, insan-bilgisayar etkileşimi | Bu haftanın konularına göz atmak |
14 | Uygulamalar | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Computer Vision: A Modern Approach, David A. Forsyth and Jean Ponce, Prentice Hall, 2003 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Machine vision: theory, algorithms, practicalities, Davies, E. R. (E. Roy), Elsevier, 2005 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 8 | 15 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 15 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 26 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri düzey sistemlerde uygulama becerisinin kazandırılması. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmalarının yapılması. | X | ||||
3 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, teknikleri ve yetenekleri kullanabilme. | X | ||||
4 | Girişimcilik ve yenilikçilik açısından aktif araştırmacıların yetiştirilmesi. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin bir şekilde raporlama ve sunma yeteneğinin kazandırılması. | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izleme ve bilgiye erişme performansının artırılması. | |||||
7 | Profesyonel iş yaşamı ve meslek etiği konularında sorumluluk sahibi olunması. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurma becerisinin artırılması. | |||||
9 | Proje yönetimi becerisinin artırılması. | |||||
10 | Disiplinlerarası alanlarda, ortak proje takımlarında başarıyla çalışma yeteneğinin kazandırılması. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Projeler | 5 | 3 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 131 |