AKTS - Alanda Programlanabilir Kapı Dizileri ile Gömülü Sistem Tasarımı
Alanda Programlanabilir Kapı Dizileri ile Gömülü Sistem Tasarımı (EE525) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanda Programlanabilir Kapı Dizileri ile Gömülü Sistem Tasarımı | EE525 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | 1. Sonlu durum makinası tasarımı yeteneklerinin güçlendirilmesi 2. Donanım Tanımlama dili kullanarak sonlu durum makinalarının nasıl tanımlanabileceğini öğretmek 3. Donanım Tanımlama dili kullanarak sayaç, kaydırma yazmacı gibi düzenli ardışıl devrelerin nasıl tanımlanabileceğini öğretmek 4. Veriyollu sonlu durum makinalarının nasıl tanımlanabileceğini öğretmek 5. Donanım Tanımlama dili kullanarak veriyollu sonlu durum makinalarının nasıl tanımlanabileceğini öğretmek 6. Sınam tezgahlarının nasıl tasarlanacağını ve kodlanacağını öğretmek 7. Sayısal devre benzetimi için kullanılan araçları tanıtmak 8. Cağdaş sayısal tasarım meseleleri hakkında haberdar etmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Verilog dilinin yapıları, birleşimsel ve ardışık devreler için davranışsal modeller; mantık, yazmaç aktarım ve yüksek seviyede birleşimsel ve ardışık devrelerin sentezi; veriyolu denetleyicileri; programlanır mantık ve depolama cihazları, temel sayısal sinyal işleme uygulamaları için donanım tanımlama dili mimarileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihi bakış, Sayısal ürünler ve modern hayata etkileri | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
2 | Moore tipi sonlu durum makinelerinin tasarımı | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
3 | Mealy tipi sonlu durum makinelerinin tasarımı | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
4 | Ardışık devrelerde zamanlama | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
5 | Ardışık devrelerin tanımlanması için verilog bileşenleri | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
6 | Sonlu durum makinelerinin Verilog ile tanımlanması | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
7 | Sonlu durum makinelerinin Verilog ile tanımlanması | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
8 | Veriyollu sonlu durum makineleri ve bunların Verilog ile tanımlanması | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
9 | Veriyollu sonlu durum makineleri ve bunların Verilog ile tanımlanması | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
10 | Veriyollu sonlu durum makineleri ve bunların Verilog ile tanımlanması | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
11 | Xilinx Spartan başlangıç takımının giriş çıkış modüllerinin kullanılması | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
12 | Xilinx Spartan başlangıç takımının giriş çıkış modüllerinin kullanılması | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
13 | Xilinx Spartan başlangıç takımının giriş çıkış modüllerinin kullanılması | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
14 | Sayısal tasarımda çağdaş meseleler | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Pong P. Chu, FPGA Prototyping Using Verilog Examples, Wiley-Interscience, 1st Edition, 2008. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 5 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri düzey sistemlerde uygulama becerisinin kazandırılması. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmalarının yapılması. | X | ||||
3 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, teknikleri ve yetenekleri kullanabilme. | X | ||||
4 | Girişimcilik ve yenilikçilik açısından aktif araştırmacıların yetiştirilmesi. | |||||
5 | Araştırma sonuçlarını etkin bir şekilde raporlama ve sunma yeteneğinin kazandırılması. | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izleme ve bilgiye erişme performansının artırılması. | |||||
7 | Profesyonel iş yaşamı ve meslek etiği konularında sorumluluk sahibi olunması. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurma becerisinin artırılması. | |||||
9 | Proje yönetimi becerisinin artırılması. | |||||
10 | Disiplinlerarası alanlarda, ortak proje takımlarında başarıyla çalışma yeteneğinin kazandırılması. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 3 | 9 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 118 |