AKTS - İleri Veri Modelleme
İleri Veri Modelleme (ECON552) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Veri Modelleme | ECON552 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ampirik bir araştırmayı anlayabilmek, bağımsız araştırma projeleri planlamak ve yürütmek için gerekli istatistiksel araçların sağlandığı bu ders; öğrencilerin çeşitli verilere dayanarak daha iyi ve daha hızlı kararlar vermesini sağlayan yazılım teknolojilerinin anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İstatistiksel çıkarım, regresyon, genelleştirilmiş en küçük kareler, araç değişkenleri, eşanlı denklem modelleri, politika ve programların değerlendirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İki Değişkenli Regresyon Modelleri: Tahmin Sorunu | DG ve DCP Bölüm 1. |
2 | Klasik Normal Doğrusal Regresyon | JJ ve JD Bölüm 2-3. |
3 | Çoklu Regresyon Analizi: Çıkarsama Sorunu | DG ve DCP Bölüm 10-13. JJ ve JD Bölüm 6. |
4 | Doğrusal Regresyon Modeli: Matris Yaklaşımı | DG ve DCP Bölüm 14. |
5 | Klasik Modelde Varsayım Esnetme Vize Sınavı | DG ve DCP Bölüm 15. JJ ve JD Bölüm 13. |
6 | Doğrusal Olmayan Regresyon Modelleri | DG ve DCP Bölüm 16. JJ ve JD Bölüm 12. |
7 | Niteliksel Tepki Regresyon Modelleri | DG ve DCP Bölüm 17. JJ ve JD Bölüm 8. |
8 | Panel Veri Regresyon Modelleri | DG ve DCP Bölüm 18-20 |
9 | Dinamik Ekonometrik Modelleri: ARDL Modelleri | DG ve DCP Bölüm 21-22. JJ ve JD Bölüm 8-9. |
10 | Eşanlı Denklemler | SRP ve AM |
11 | Zaman Serisi Analizi | TT ve GCEJ |
12 | Panel Zaman Serisi Analizi | DG ve DCP Bölüm 3-8. |
13 | Zaman Serisi ve Panel Veri Analizinde Doğrusal Olmayan Modelleme | JJ ve JD Bölüm 3 |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Domador Gujarati, Dawn C. Porter (2015) Introduction to Econometrics McGraw Hill Higher Education; 5th edition |
---|---|
2. Jack Johnston and John Dinardo Econometric Methods. McGraw Hill Higher Education; 4th edition | |
3. Terasvirta T. and Granger C.E.J Modelling Nonlinear Economic Time Series | |
4. Smith R.P. and Fuertes A.M. Panel Time Series (2012) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans öğreniminden elde edilen yeterlilikleri temel alarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
2 | Bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur. | X | ||||
3 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilir. | X | ||||
4 | Alanında, bağımsız olarak, bir problem kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirerek problemi çözebilir ve sonuçları değerlendirebilir. | X | ||||
5 | Alanındaki çalışmalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda, çözümün üretilmesine yönelik sistematik yaklaşımların geliştirilmesinde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili konularda strateji, uygulama planları ve prensipler geliştirerek elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Alanındaki bilgiyi geliştirerek bunları bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | ||||
8 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri inceleyerek, kendi çalışmalarını bilimsel verilerle destekler, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilimsel çalışmaları takip ederek araştırma yapacak ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | X | ||||
10 | Matematik temelli yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini bilimsel amaçlı kullanabilir. | X | ||||
11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 21 | 21 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 |