AKTS - Adi Diferansiyel Denklemler için Sayısal Yöntemler
Adi Diferansiyel Denklemler için Sayısal Yöntemler (MATH482) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Adi Diferansiyel Denklemler için Sayısal Yöntemler | MATH482 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders , öğrencilere, Adi Diferansiyel Denklemlerin çözümünde kullanılan sayısal yöntemlerin temel teorisini vermek için düzenlenmiştir. Derste , Başlangıç Değer Problemleri’nin sayısal çözüm yöntemlerinin elde edilişi , kararlılık ve yakınsaklık analizi incelenecek ve Sınır Değer Problemleri’nin sayısal çözüm yöntemlerine kısa bir giriş yapılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Varlık, teklik ve kararlılık teorisi; BDP: Euler yöntemi,Taylor serisi yöntemi, Runge-Kutta yöntemleri, açık ve kapalı yöntemler, türev ve integrale dayalı çok adımlı yöntemler, belirleme-düzeltme yöntemleri, yöntemlerin kararlılılığı, yakınsaması ve hata hesapları; sınır değer problemleri: sonlu farklar yöntemleri, atış yöntemleri, kollokasyon yön |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta Varlık, Teklik ve Kararlılık Teorisi 2. Hafta Tek – Adımlı Yöntemler: Euler Yöntemi, Taylor Serisi Yöntemi 3. Hafta Tek – Adımlı Yöntemler: Runge – Kutta Yöntemlerinin Genel Teorisi 4. Hafta Tek – Adımlı Yöntemler: Açık Runge – Kutta Yöntemlerinin Elde Edilişi ve Hata Analizi 5. Hafta Tek – Adımlı Yöntemler: Kapalı Runge – Kutta Yöntemlerinin Elde Edilişi ve Hata Analizi 6. Hafta Tek– Adımlı Yöntemler: Kararlılık Analizi 7. Hafta Çok– Adımlı Yöntemler: Açık Çok-Adımlı Yöntemlerin Elde Edilişi , Hata ve Yakınsaklık Analizi. 8. Hafta Arasınav 9. Hafta Çok– Adımlı Yöntemler: Kapalı Çok-Adımlı Yöntemlerin Elde Edilişi , Hata ve Yakınsaklık Analizi. 10. Hafta Çok– Adımlı Yöntemler: Türeve Dayalı Çok – Adımlı Yöntemler 11. Hafta Çok– Adımlı Yöntemler: Belirleme – Düzeltme Yöntemleri 12. Hafta Çok– Adımlı Yöntemler: Çok-Adımlı Yöntemlerin Göreli ve Mutlak Kararlılığı 13. Hafta Sınır Değer Problemleri : Sonlu Farklar Yöntemleri 14. Hafta Sınır Değer Problemleri : Atış Yöntemleri 15. Hafta Sınır Değer Problemleri : Kollokasyon Yöntemleri. 16. Hafta Dönem Sonu Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. [1] Numerical Solution of Differential Equations , M.K.Jain , Wiley Eastern Limited,1979. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. [2] Numerical Analysis, by D. Kincaid & Ward Cheney Brooks/Cole Publishing Company , 1991. [3] Numerical Analysis, by L.W.Johnson & R.D.Riess, Addison Wesley, 1982. [4] An Introduction to Numerical Analysis, by K.E.Atkinson, John Wiley and Sons,1999 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans öğreniminden elde edilen yeterlilikleri temel alarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
2 | Bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur. | X | ||||
3 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilir. | X | ||||
4 | Alanında, bağımsız olarak, bir problem kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirerek problemi çözebilir ve sonuçları değerlendirebilir. | X | ||||
5 | Alanındaki çalışmalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda, çözümün üretilmesine yönelik sistematik yaklaşımların geliştirilmesinde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili konularda strateji, uygulama planları ve prensipler geliştirerek elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Alanındaki bilgiyi geliştirerek bunları bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | ||||
8 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri inceleyerek, kendi çalışmalarını bilimsel verilerle destekler, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilimsel çalışmaları takip ederek araştırma yapacak ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | X | ||||
10 | Matematik temelli yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini bilimsel amaçlı kullanabilir. | X | ||||
11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 16 | 32 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 134 |