AKTS - Kablosuz Haberleşme
Kablosuz Haberleşme (EE402) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kablosuz Haberleşme | EE402 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
EE316 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kablosuz(telsiz) iletişim prensip ve tekniklerine yönelik temel bilgiler sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kablosuz (telsiz) haberleşme sistemleri ve standartlarına giriş, radyo yayılımı etkileri, kapsama alanı ve istatistiksel kanal modelleme, zamanla değişen kanallar, bayılma etkileri, çeşitli band geçen modülasyon tipleri ve algılama/alıcı sistemleri, kanal kapasitesi, yayılı spektrum haberleşmesi, hücresel sistemlerde çeşitlilik ve birleştirme tekni |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kablosuz(telsiz) haberleşme sistemlerine giriş, mevcut telsiz sistemler ve standartlar, telsiz haberleşmede spektrum-1 | Ders notlarına çalışınız |
2 | Kablosuz(telsiz) haberleşme sistemlerine giriş, mevcut telsiz sistemler ve standartlar, telsiz haberleşmede spektrum-2 | Ders notlarına çalışınız |
3 | Kablosuz(telsiz) haberleşme sistemlerine giriş, mevcut telsiz sistemler ve standartlar, telsiz haberleşmede spektrum-3 | Ders notlarına çalışınız |
4 | Radyo yayılım etkileri, yayılım yol kaybı ve gölgeleme, ışın izleme, hücre kapsamaları-1 | Ders notlarına çalışınız |
5 | Radyo yayılım etkileri, yayılım yol kaybı ve gölgeleme, ışın izleme, hücre kapsamaları-2 | Ders notlarına çalışınız |
6 | Radyo yayılım etkileri, yayılım yol kaybı ve gölgeleme, ışın izleme, hücre kapsamaları-3 | Ders notlarına çalışınız |
7 | 1. Arasınav | Ders notlarına çalışınız |
8 | Hücresel sistemler, hücre planlama, girişim etkileri, kanal kapasitesi ve kaynak yönetimi-1 | Ders notlarına çalışınız |
9 | Hücresel sistemler, hücre planlama, girişim etkileri, kanal kapasitesi ve kaynak yönetimi-2 | Ders notlarına çalışınız |
10 | 2. Arasınav | Ders notlarına çalışınız |
11 | Kablosuz(telsiz) sistemlerin kanal kapasitesi, AWGN kanalları, farklı bayılma etkileri ve frekans seçici kanallar, kanal modellemeleri-1 | Ders notlarına çalışınız |
12 | Kablosuz(telsiz) sistemlerin kanal kapasitesi, AWGN kanalları, farklı bayılma etkileri ve frekans seçici kanallar, kanal modellemeleri-2 | Ders notlarına çalışınız |
13 | İstatistiksel kanal modelleme, zamanla değişan kanalların frekans cevapları, darbant ve ganişbant kanallar, uzay-zaman kanal modelleme | Ders notlarına çalışınız |
14 | Sayısal modülasyon teknikleri, uzay-sinyal analizleri, alıcı/algılama yapıları, yayılmış spektrum teknikleri, çeşitlilik teknikleri | Ders notlarına çalışınız |
15 | Dönem konularının tekrarı | Ders notlarına çalışınız |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Ders notlarına çalışınız |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Haykin, S. and Moher, M., Modern Wireless Communications, Prentice Hall, 2005. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Goldsmith, A., Wireless Communications, Cambridge Univ. Press, 2005. |
3. Couch, L.W, Digital and Analog Communicatin Systems, 7th ed., Prentice Hall, 2007. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 20 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |