AKTS - Sayısal Haberleşme

Sayısal Haberleşme (EE401) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sayısal Haberleşme EE401 Alan Seçmeli 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
EE316
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Deney, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Yaser Dalveren
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, sayısal iletişim ve alıcı sistemlerinine yönelik temel bilgileri sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sayısal haberleşme sisteminin çalışmasını ve özellikle sayısallaştırma ile temel bant sinyal formları tanımlayabilme
  • bazi önemli geçen band modülasyon tiplerini (ikili ve M'li) tartışabilme
  • gürültünün sayısal haberleşme sistemlerinde bit hatalarına nasıl sebep olduğunu ve alıcı tasarımını tartışabilme
  • verilen kısıtlar altında en uygun geçen bant modülasyonu tipini seçebilme, bant genişliği ile güç ve bit hata oranı arasında seçim yapabilme
  • sayısal haberleşme sistemlerinde farklı işlemlerin analizinde bilgisayar ve uygulamalarını kullanabilme
Dersin İçeriği Sayısal haberleşme sistemlerine giriş, haberleşme sistemlerinde sayısallaştırma, temel bant ve geçen bant iletişim/modülasyon teknikleri, Gauss gürültüsü altında sayısal modülasyon tiplerinin başarım analizleri, sayısal haberleşme tekniklerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Sayısal haberleşme teknikleri/sistemlerine yönelik bilgisayar b

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, sayısal haberleşme sinyalleri ve sistemlerine giriş, sayısallaştırma işlemi-1 Ders notlarını indirip, çalışınız
2 Dersin tanıtımı, sayısal haberleşme sinyalleri ve sistemlerine giriş, sayısallaştırma işlemi-2 Ders notlarını indirip, çalışınız
3 Temel bant sinyaller ve darbe modülasyonu, örnekleme ve darbe sinyallerinin bilgisayar benzetimleri-1 Ders notlarını indirip, çalışınız
4 Temel bant sinyaller ve darbe modülasyonu, örnekleme ve darbe sinyallerinin bilgisayar benzetimleri-2 Ders notlarını indirip, çalışınız
5 Temel bant sinyaller ve darbe modülasyonu, örnekleme ve darbe sinyallerinin bilgisayar benzetimleri-3 Ders notlarını indirip, çalışınız
6 1. Arasınav Tüm ders notlarına çalışınız
7 Temel bant modülasyonlarda algılama/alıcı tasarımı, uyumlu filtre ve gürültülü sinyallerin alıgılanması-1 Ders notlarını indirip, çalışınız
8 Temel bant modülasyonlarda algılama/alıcı tasarımı, uyumlu filtre ve gürültülü sinyallerin alıgılanması-2 Ders notlarını indirip, çalışınız
9 Temel bant modülasyonlarda algılama/alıcı tasarımı, uyumlu filtre ve gürültülü sinyallerin alıgılanması-3 Ders notlarını indirip, çalışınız
10 Temel bant haberleşme sistemlerinde filtreleme ve kanal etkileri, Nyquist kriteri, M'li modülasyon Ders notlarını indirip, çalışınız
11 2.Arasınav Tüm ders notlarına çalışınız
12 Geçen band(bandpass) modülasyonu ve gürültü altında alıcı/algılama yapıları, ikili ve M'li anahtar kaydırmali modülasyon teknikleri-1 Ders notlarını indirip, çalışınız
13 Bandpass modulation and receiver structure under noise, binary and M-ary shift keying techniques-2 Ders notlarını indirip, çalışınız
14 Geçen band(bandpass) modülasyon tekniklerinin karşılaştırılması, band genişliği ve güç kısıtları altında haberleşme sistemleri, modülasyon tip ve çeşitlerinin seçimi Ders notlarını indirip, çalışınız
15 Dönem konularının tekrarı Ders notlarını indirip, çalışınız
16 Dönem sonu sınav çalışmaları Ders notlarını indirip, çalışınız

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Haykin, S. and Moher, M., “Communication Systems”, 5th ed., John Wiley&Sons, 2010.
2. Sklar, B., “Digital Communications: Fundamentals and Applications”, 2nd ed.,Prentice-Hall, 2001.
Diğer Kaynaklar 3. Couch, L.W, “Digital and Analog Communicatin Systems”, 7th ed., Prentice Hall, 2007.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar 10 20
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 12 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar 10 2 20
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 10 1 10
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 13 13
Toplam İş Yükü 125