AKTS - Sayısal Haberleşme
Sayısal Haberleşme (EE401) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sayısal Haberleşme | EE401 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
EE316 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Deney, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sayısal iletişim ve alıcı sistemlerinine yönelik temel bilgileri sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sayısal haberleşme sistemlerine giriş, haberleşme sistemlerinde sayısallaştırma, temel bant ve geçen bant iletişim/modülasyon teknikleri, Gauss gürültüsü altında sayısal modülasyon tiplerinin başarım analizleri, sayısal haberleşme tekniklerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Sayısal haberleşme teknikleri/sistemlerine yönelik bilgisayar b |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, sayısal haberleşme sinyalleri ve sistemlerine giriş, sayısallaştırma işlemi-1 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
2 | Dersin tanıtımı, sayısal haberleşme sinyalleri ve sistemlerine giriş, sayısallaştırma işlemi-2 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
3 | Temel bant sinyaller ve darbe modülasyonu, örnekleme ve darbe sinyallerinin bilgisayar benzetimleri-1 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
4 | Temel bant sinyaller ve darbe modülasyonu, örnekleme ve darbe sinyallerinin bilgisayar benzetimleri-2 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
5 | Temel bant sinyaller ve darbe modülasyonu, örnekleme ve darbe sinyallerinin bilgisayar benzetimleri-3 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
6 | 1. Arasınav | Tüm ders notlarına çalışınız |
7 | Temel bant modülasyonlarda algılama/alıcı tasarımı, uyumlu filtre ve gürültülü sinyallerin alıgılanması-1 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
8 | Temel bant modülasyonlarda algılama/alıcı tasarımı, uyumlu filtre ve gürültülü sinyallerin alıgılanması-2 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
9 | Temel bant modülasyonlarda algılama/alıcı tasarımı, uyumlu filtre ve gürültülü sinyallerin alıgılanması-3 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
10 | Temel bant haberleşme sistemlerinde filtreleme ve kanal etkileri, Nyquist kriteri, M'li modülasyon | Ders notlarını indirip, çalışınız |
11 | 2.Arasınav | Tüm ders notlarına çalışınız |
12 | Geçen band(bandpass) modülasyonu ve gürültü altında alıcı/algılama yapıları, ikili ve M'li anahtar kaydırmali modülasyon teknikleri-1 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
13 | Bandpass modulation and receiver structure under noise, binary and M-ary shift keying techniques-2 | Ders notlarını indirip, çalışınız |
14 | Geçen band(bandpass) modülasyon tekniklerinin karşılaştırılması, band genişliği ve güç kısıtları altında haberleşme sistemleri, modülasyon tip ve çeşitlerinin seçimi | Ders notlarını indirip, çalışınız |
15 | Dönem konularının tekrarı | Ders notlarını indirip, çalışınız |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Ders notlarını indirip, çalışınız |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Haykin, S. and Moher, M., “Communication Systems”, 5th ed., John Wiley&Sons, 2010. |
---|---|
2. Sklar, B., “Digital Communications: Fundamentals and Applications”, 2nd ed.,Prentice-Hall, 2001. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Couch, L.W, “Digital and Analog Communicatin Systems”, 7th ed., Prentice Hall, 2007. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 10 | 20 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | 10 | 2 | 20 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 |