AKTS - Mikrodalga Devre Tasarımı

Mikrodalga Devre Tasarımı (EE434) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Mikrodalga Devre Tasarımı EE434 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
EE310
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı aktif mikrodalga devre tasarımının prensiplerini ve çalışmasını anlamak ve mikrodalga yükselteç, salıngaç ve mikser devrelerinin analiz ve çalışma prensiplerinin tanımlaya bilmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Radyo frekansı sistem uygulamaları için mikrodalga devre tasarımı araçlarını kullanmayı öğrenmek
  • Smith chart kullanarak mikrodalga yükselteç, salıngaç ve mikser tasarlayabilmek
  • Mikrodalga araçları için tasarım problemleri bulabilmek
  • Mikrodalga devre tasarım prensiplerini tartışabilmek
Dersin İçeriği Aktif mikrodalga devreleri, detektörler ve mikserler, mikrodalga tümleşik devreleri, mikrodalga yükselteçleri ve salıngaçlar, geniş bantlı transistör yükselteç tasarımı, mikrodalga salıngaç tasarımı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Mikrodalga devrelerde gürültü -
2 Detektörler ve mikserler Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
3 Detektörler ve mikserler Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
4 Dikdörtgensel ve dairesel dalga kılavuzları Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
5 Dikdörtgensel ve dairesel dalga kılavuzları Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
6 Mikrodalga tümleşik devreleri Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
7 Mikrodalga tümleşik devreleri Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
8 Mikrodalga transistörlerinin karakteristiği, Kazanç ve kararlılık Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
9 Mikrodalga transistörlerinin karakteristiği, Kazanç ve kararlılık Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
10 Tek kademeli transistör yükselteç tasarımı Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
11 Tek kademeli transistör yükselteç tasarımı Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
12 Geniş bantlı transistör yükselteç tasarımı Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
13 Geniş bantlı transistör yükselteç tasarımı Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
14 Salıngaç tasarımı Önceki hafta notlarını gözden geçiriniz
15 Dönem sonu sınav çalışmaları Dönem konularının tekrarı
16 Dönem sonu sınav çalışmaları Dönem konularının tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. D.M. Pozar, “Microwave Engineering”, Wiley, 2nd Edition, 1998
2. R.E. Coolin, “Foundations of Microwave Engineering”, 2nd Edtion, Wiley, 2007

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 4 64
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 5 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 127