AKTS - RF Mikroelektroniği
RF Mikroelektroniği (EE433) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RF Mikroelektroniği | EE433 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
EE310 ve EE316 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Deney, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | RF entegre devreleri analiz etmek ve tasarlamak için temel yetenekleri sağlamak. VLSI teknolojilerin monolitik olarak gerçekleştirilmelerinde mimari açıdan ve devre seviyesinde karşılaşılan problemlerin anlaşılmasını sağlamak. Özellikle iki kutuplu ve CMOS olmak üzere RF mikroelektroniği tasarımının anlaşılmasını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | RF tasarım temelleri, modülasyon ve çoklu erişim teknikleri, alıcı-verici mimarileri ve tasarım konuları, LNA ve karıştırıcı tasarımı, salıngaçların, frekans sentezleyicilerin ve güç yükselteçlerinin monolitik olarak gerçekleştirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | RF ve kablosuz teknolojiye giriş. Tasarım darboğazı, analog ve sayısal sistemler, teknoloji seçimi. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
2 | RF tasarımın temel kavramları. Doğrusalsızlık ve zamanla değişme, semboller arsı girişim, rasgele süreçler, gürültü, duyarlılık ve dinamik aralık. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
3 | RF tasarımın temel kavramları. Doğrusalsızlık ve zamanla değişme, semboller arsı girişim, rasgele süreçler, gürültü, duyarlılık ve dinamik aralık. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
4 | Modülasyon ve Demodülasyon. Analog modülasyon, sayısal modülasyon, modülasyon tekniklerinin güç verimliliği. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
5 | Kablosuz standartlarda çoklu erişim teknikleri. Mobil RF haberleşme, çoklu erişim teknikleri, kablosuz standartlar. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
6 | Alıcı-verici mimarileri. Alıcı mimarileri, verici mimarileri, alıcı-verici performans testleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
7 | Alıcı-verici mimarileri. Alıcı mimarileri, verici mimarileri, alıcı-verici performans testleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
8 | Düşük gürültülü kuvvetlendiriciler, iki kutuplu ve CMOS LNA’lar. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
9 | Mikserler, aşağı çevirim mikserleri, iki kutuplu ve CMOS mikserleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
10 | Osilatörler, temel LC osilatör topolojileri, voltaj kontrollü osilatörler, faz gürültüsü, monolitik indüktörler, resonatörsüz VCO’lar, kuadratür işaret üreteçleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
11 | Frekans sentezörleri,. Faz kilitlemeli döngüler, RF sentezör mimarileri, Frekans bölücüler. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
12 | Frekans sentezörleri,. Faz kilitlemeli döngüler, RF sentezör mimarileri, Frekans bölücüler. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
13 | Güç kuvvetlendiricileri. Güç kuvvetlendiricilerinin sınıflandırılması, yüksek verimli güç kuvvetlendiricileri, büyük işaretler empedans uygunlaştırma, doğrusallaştırma teknikleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
14 | Güç kuvvetlendiricileri. Güç kuvvetlendiricilerinin sınıflandırılması, yüksek verimli güç kuvvetlendiricileri, büyük işaretler empedans uygunlaştırma, doğrusallaştırma teknikleri. | Ders notlarını gözden geçiriniz ve bu haftanın konularına ders kitabından çalışınız. |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. B. Razavi, RF Microelectronics, Prentice Hall, 2nd Edition, 2011. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. T. H. Lee, The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits, Cambridge University Press, 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 5 | 25 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 14 | 28 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 |