AKTS - Gerçek Zamanlı Sinyal İşleme
Gerçek Zamanlı Sinyal İşleme (EE426) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Gerçek Zamanlı Sinyal İşleme | EE426 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
EE306 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Deney, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders gerçek zamanlı sinyal işlemeye giriş yapmayı amaçlamaktadır. Dersin odağı, laboratuvar ortamında, ses işlemeye yönelik DSP eğitim takımlarını kullanarak, uygulamalı bir biçimde gerçek zamanlı sinyal işlemeye algoritmaları geliştirmeyi öğretmektir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Texas Instruments TMS320C6x ailesi sabit ve kayan nokta işlemciler için mimari, komut kümesi ve yazılım ve donanım geliştirme araçları, dalgaşekli üretme, FIR ve IIR süzgeçleme, DTF ve FFT?ye dayalı spektral çözümleme ve süzgeçleme gibi sinyal işleme uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, C6000 DSK’nın tanıtımı, Code Composer Studio yazılımgeliştirme ortamının tanıtımı, Matlab, ve temel beceriler | Ders notlarına göz atınız |
2 | Örnekleme, nicemleme, AIC23 codec ile çalışma | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
3 | DSP’nin temelleri, bellek mimarisi, Giriş/çıkış, ve kesme veri işleme | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
4 | FIR süzgeçlerinin tekrarı, FIR süzgeç tasarım teknikleri ve araçları | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
5 | FIR süzgeç gerçekleştirme yapıları ve uygulamaya dönük hususlar | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
6 | IIR süzgeçlerinin tekrarı, IIR süzgeç tasarım teknikleri ve araçları | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
7 | IIR süzgeç gerçekleştirme yapıları ve uygulamaya dönük hususlar | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
8 | Verimli kod yazma, derleyicinin optimizasyonu, veri tiplerinin ve bellek haritasının etkisi | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
9 | Al ve çalıştır paketleri, boruhatları, Assembly dilinde programlama | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
10 | Assembly dilinde programlama (devam) ve kod eniyileştirme | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
11 | Hızlı Fourier dönüşümünün (FFT) hesaplanması | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
12 | FFT’nin uygulamaları | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
13 | Adaptif süzgeçlerin temelleri. En küçük ortalama kareler algoritması | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
14 | DSP’nin diğer uygulamaları ve tekrar | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Real-Time Digital Signal Processing: Based on the TMS320C6000, Nasser Kehtarnavaz |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 10 | 20 |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 14 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 4 | 3 | 12 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 127 |