AKTS - Antenler ve Yayılım
Antenler ve Yayılım (EE405) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Antenler ve Yayılım | EE405 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
EE310 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı antenlerle ilgili temel kavramları sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Maxwell denklemlerinin tekrarı ve ışıma, temel antenler ve parametreleri, dizi teorisi, genişbantlı antenler, açıklık antenler, mikroşerit antenler ve tasarım konuları, ölçme teknikleri, anten parametrelerinin ölçümü, Yerküre üzerinde dalga yayılımı, atmosferde, uzayda, kentsel ve kapalı alanlarda elektromanyetik dalgalar,yol, frekans, anten tasarı |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maxwell eşitliklerinin tekrarı ve ışıma | EE 310 ders notlarını tekrar etmek |
2 | Anten örüntüleri, ortalama güç, ışıma yoğunluğu, yönlülük | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
3 | Kazanç, verimlilik, empedans, kayıp direnci, iletim hatları, alıcı/verici sistemleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
4 | Kutuplanma, eşdeğer alan, verim açıklığı, Friis iletim eşitliği, radar sistemeleri, radar kesit alanı | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
5 | Işıma alanları, gerilim fonksiyonunu kullanma, uzak alanlar | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
6 | Tel antenler: sonsuz küçük çift kutuplu anten, Poynting teoremi, toplam güç, ışıma direnci | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
7 | Kısa-çift kutuplu anten | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
8 | merkez beslemeli-çift kutuplu anten | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
9 | yarım dalga-çift kutuplu, çift kutup özellikleri, Görüntü teoremi, Toprak üzerindeki antenler, Tek-kutuplu antenler | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
10 | Anten dizileri • geniş bant diziler ( Broadside ve end-fire diziler) • Hansen-Woodyard dizisi | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
11 | iki terimli dizi antenler | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
12 | Haberleşme linkleri: Sistem gürültüsü, anten gürültüsü | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
13 | Haberleşme linkleri: yeryüzü, gökyüzü gürültüsü. Bant genişliği, bilgi oranları ve hata arasında denge kurma. Yeryüzü linkleri, Uydu linkleri, hücresel linkler. | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
14 | Yayılım etkileri: Atmosfer. İyonosfer. Çoklu yol problemleri, yeryüzünden yansıma, kentsel alanlardan yansıma. Yüzey dalga yayılımı. | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Balanis, C.A., Antenna Theory: Analysis and Design, 2nd ed., John Wiley and Sons, 1997 |
---|---|
2. Kraus, J. D., Marhefka, R. J., Antennas for all applications, 3rd ed., Mc Graw Hill, 2002 | |
Diğer Kaynaklar | 3. Collin, R.E., Antennas and Radiowave Propagation, McGraw Hill, 1985 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 1 | 5 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 2 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 2 | 12 | 24 |
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 116 |