AKTS - RF ve Mikrodalga Mühendisliği
RF ve Mikrodalga Mühendisliği (EE310) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RF ve Mikrodalga Mühendisliği | EE310 | Alan Seçmeli | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
EE319 ve (EE210 veya AEE205 veya AEE205) |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı RF ve Mikrodalga sistemlerinin temel kavramlarını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | RF ve mikrodalga sistemlerine giriş; iletim hattı ve dalga kılavuzlarının çözümlemesi; Smith abağı; saçılım parametreleri ve eşleme devreleri, Smith abağı kullanarak LC devreler, tek ve çift saplama ayarlama; RF ve mikrodalga pasif bileşenleri, filtre ve bunların sistem parametreleri; RF ve mikrodalga devrelerin baskı devre kartı ile gerçekleştiri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | • Introduction to RF and Microwave systems • Physical description of transmission line propagation • The transmission line equations • Lossless propagation | EE 309 ders notlarını tekrar etmek |
2 | Smith Abağı | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
3 | Çeyrek dalga dönüştürücü, Desibel, Dönüş kaybı ve Ekleme kaybı | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
4 | Kaynak ve yük uyumsuzluğu, Kayıplı iletim hatları | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
5 | Dalga eşitliği kullanarak paralel-düzlem kılavuzu analizi, Dikdörtgensel dalga kılavuzu | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
6 | Mikroşerit hat tasarımı, Empedans ve admitans matrisleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
7 | Saçılma Matrisleri – Saçılma parametrelerinin bulunması | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
8 | Saçılma Matrisleri – Karşılıklı ağlar ve kayıpsız ağlar, Referans düzleminde kayma | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
9 | Birleştirilmiş elemanlarla eşleme | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
10 | Tek-saplama, Çift Saplama | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
11 | Çeyrek Dalga Dönüştürücü, Güç Bölücüler ve Yönlü Kuplerler | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
12 | Mikrodalga Filtreler-Ekleme Kayıp Metotları, Filtre Dönüşümleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
13 | Mikrodalga Filtreler -Richard Dönüşümleri, Kuroda Özdeşlikleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
14 | Antene giriş | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Pozar, D. M., Microwave Engineering, D.M. Pozar Wiley & Sons, 2005. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. RF and Microwave Wireless Systems, K.Chang, John Wiley & Sons, 2000. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 10 | 15 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 5 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 45 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 14 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | 10 | 1 | 10 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 12 | 12 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 9 | 18 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 151 |