AKTS - Mikrodenetleyiciler
Mikrodenetleyiciler (EE222) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mikrodenetleyiciler | EE222 | 4. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
(CMPE102 veya CMPE113) |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Temel mikrokontrol yapısıç Hafıza organizasyon, adresleme, ve adresleme modları. Assembly programlama, C programlama, interrupt programlama. Giriş ve çıkış görüntü aygıtları. Zamanlayıcılar, yakalayıcı, karşılaştırma ve PWM işlemleri. Seri iletişim. I2C arayüz. A/D dönüştürücü. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel mikrodenetleyici yapısı; bellek organizasyonu, adresleme, adresleme kipleri; çevirici dili programlama, C programlama; kesmeler, kesme programlama; giriş ve görüntü cihazlarına bağlama; zamanlayıcılar, yakalama, karşılaştırma ve darbe genişlik modülasyonu işlemleri; seri haberleşme; I2C arabirimi; analog/sayısal çevirimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bellek sistemleri, Oku-yaz bellekler, salt oku bellekler, Aritmetik | Bu haftaki ders notlarına göz atınız |
2 | Sadeleştirilmiş PIC18 mikrodenetleyici blok çizeneği, mikrodenetleyici işleyişine giriş, kümeli bellek adresleme Laboratuvar deneyi: MPLAB ve ICD2’nun kullanılışı | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
3 | Çevirme (assembly) diline giriş Laboratuvar deneyi: LED ve 7-bölütlü göstergelerin bağlanması | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
4 | Program belleğinin yapısı, Program sayacı, Koşulsuz dallanma komutları Laboratuvar deneyi: Anahtar ve tuş takımlarının bağlanması | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
5 | Ayrık giriş/çıkış kapıları Laboratuvar deneyi: 2-basamak toplayıcı-çıkarıcı yapımı | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
6 | Koşullu dallanma ve ve döngüler Laboratuvar deneyi: Zaman ölçerler ve kesmeler | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
7 | Dolaylı bellek adresleme Laboratuvar deneyi:Yakalamanın işleyişi, devirölçer yapımı | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
8 | Alt yordan çağırma komutları ve program belleği yığını Laboratuvar deneyi: PWM’in işleyişi, vantilatör motoru hız kontrolü | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
9 | Zamanölçerler, zamanölçerlerin çevirme dilinde programlanması Uygulamalı laboratuvar sınavı | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
10 | Zamanölçer kesmeleri, zamanölçerlerin C dilinde programlanması Laboratuvar deneyi: Analog sayısal dönüşüm, duyucu bağlanması | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
11 | Karşılaştırmanın işleyişi, Mikrodenetleyicinin karşılaştırma kipinde C diliyle programlanması Laboratuvar deneyi: Sıcaklık geri beslemesi ve göstergesi olan vantilatör hız denetleyici yapımı | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
12 | Yakalamanın işleyişi, Mikrodenetleyicinin yakalma kipinde C diliyle programlanması Laboratuvar deneyi: Model asansör yapımı | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
13 | PWM operation, Programming the PWM module in C language Lab Experiment: Builing a model elevator (cont’d) | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
14 | Analog-sayısal ve sayısal-analog dönüşümü, ADC biriminin C dilinde programlanması Uygulamalı laboratuvar sınavı | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
15 | Dönem sonu sınav program | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
16 | Dönem sonu sınav program | Önceki hafta notlarını gözen geçiriniz, bu haftaki ders notlarına göz atınız |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. PIC Microcontroller and Embedded Systems Using Assembly and C for PIC18, Mazidi M. A., McKinlay R. D., Causey D. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 13 | 40 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 16 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | 6 | 2 | 12 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 7 | 11 | 77 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 177 |