AKTS - Devre Analizi I
Devre Analizi I (EE209) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Devre Analizi I | EE209 | 3. Dönem | 4 | 2 | 0 | 5 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MATH157 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Devre analizi, akım, gerilim ve güç hesaplamaları için gerekli teknikleri öğretmek. Çeşitli devrelerle teorik ve pratik uygulamalar yapmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Devre elemanları. Devre analizi teknikleri (düğüm gerilimi ve ağ akımı yöntemleri). Devre teoremleri. Bobin ve kondansatörler. Birinci derece RL ve RC devrelerinin analizi. İkinci derece RLC devrelerinin analizi. İşlemsel yükselteçler. Laboratuvar deneyleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel devre elemanları. Direnç ve iletkenlik kavramları. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
2 | Seri, paralel, üçgen ve yıldız bağlantılı dirençler. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
3 | Seri, paralel, üçgen ve yıldız bağlantılı dirençler. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
4 | Devre analizi teknikleri. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
5 | Devre analizi teknikleri. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
6 | Devre analizi teknikleri. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
7 | Kaynak dönüşümü, Thevenin ve Norton teoremleri. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
8 | İndüktans ve kapasitans. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
9 | Temel RL ve RC devreleri, doğal tepki, basamak tepkisi ve zaman sabiti kavramları. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
10 | Temel RL ve RC devreleri, doğal tepki, basamak tepkisi ve zaman sabiti kavramları. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
11 | RLC devrelerinde doğal ve basamak tepkileri, seri ve paralel RLC devrelerinde rezonans. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
12 | RLC devrelerinde doğal ve basamak tepkileri, seri ve paralel RLC devrelerinde rezonans. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
13 | Op-amp devreleri. Analiz ve tasarım örnekleri. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
14 | Op-amp devreleri. Analiz ve tasarım örnekleri. | Kitabınızdan ilgili bölümü okuyunuz. |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları ve Tekrar. | Tüm dersi tekrar ediniz. |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları ve Tekrar. | Tüm dersi tekrar ediniz |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Engineering Circuit Analysis 11e, J. David Irwin, R. Mark Nelms, Wiley 2015 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Electric Circuits 10e, Nilsson-Riedel, Pearson |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 6 | 20 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 10 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 18 | 120 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 8 | 128 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 200 |