AKTS - Elektrik ve Elektronik Mühendisliğine Giriş
Elektrik ve Elektronik Mühendisliğine Giriş (EE103) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliğine Giriş | EE103 | 1. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 3.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Elektrik-Elektronik Mühendisliği'nin uzmanlık bölümleri ile ilgili öğrencilere genel bir perspektif kazandırmaktır. Ayrıca öğrencilere sunum yapma ve rapor hazırlama yetenekleri kazandırılmaya çalışılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Elektrik ve elektronik mühendisliğinde seçilmiş temel kavram ve ilkelere entegre giriş: devre analizi, sinyaller ve sistemler, elektromanyetik, telekomünikasyon, elektronik. Etik nedir, Etik değerleri öğrenme. Mühendislik tasarım sürecinin adımları. Elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü mühendislik standartları. Laboratuvar deneyleri ve dersler bir tasarım ve imalat projesine odaklanır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik ve diğer mühendislik alanları. | Bu haftanın ders materyaline göz atın |
2 | Elektrik-elektronik mühendisliği ve uzmanlık alanları | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
3 | Akademik Hayatta Kalma Becerileri | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
4 | Devre değişkenleri | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
5 | Devre elemanları (Ohm Yasası, Kirchoff Yasası) | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
6 | Devre elemanları (Ohm Yasası, Kirchoff Yasası) | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
7 | Arasınav | Geçmiş haftaların konularını tekrar edin |
8 | Mühendislik problemlerini çözme | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
9 | Yarıiletkenler ve diyotlar | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
10 | Mesleki ahlak ve etik kuralları | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
11 | Mesleki ahlak ve etik kuralları | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
12 | Arasınav | Geçmiş haftaların konularını tekrar edin |
13 | Analog ve sayısal sistemler ve sinyal işleme | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
14 | Manyetik devreler ve transformatörler | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
15 | Standartlar, kariyerinizi yönetme | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
16 | Son sınav | Tüm konuları tekrar edin |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Lecture Notes: Prof. Dr. Sedat SÜNTER |
---|---|
Ders Kitabı | 2. Introduction to Electrical and Computer Engineering, C. B. FLEDDERMANN, M. D. BRADSHAW, The Prentice Hall, 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 5 | 20 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | 5 | 4 | 20 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 75 |