AKTS - Bilgisayarla Tümleşik İmalat
Bilgisayarla Tümleşik İmalat (MFGE404) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayarla Tümleşik İmalat | MFGE404 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MFGE205 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri Bilgisayarla Bütünleşik İmalat ilkeleri, kavramları, türleri, eğitimi ve tanımları ile tanıştırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Giriş, bilgisayar destekli tasarım (CAD), bilgisayar destekli grafik modelleme, CAD veri tabanları, bilgisayar destekli imalat (CAM), bilgisayar destekli süreç planlama (CAPP), robotik sistemler, grup teknoloji/hücresel imalat sistemleri, otomatik malzeme iletim sistemleri, otomatik denetim sistemleri, esnek üretim sistemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Dersin Moodle Web Sitesi |
2 | Bilgisayar Destekli Tasarım( CAD) sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi |
3 | Bilgisayar Destekli Tasarım( CAD) sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi |
4 | Bilgisayar Destekli Grafik Modelleme | Dersin Moodle Web Sitesi |
5 | Bilgisayar Destekli Grafik Modelleme | Dersin Moodle Web Sitesi |
6 | CAD veri tabanları | Dersin Moodle Web Sitesi |
7 | Ara Sınav 1 | Dersin Moodle Web Sitesi |
8 | Bilgisayar Destekli İmalat sistemleri (CAM) | Dersin Moodle Web Sitesi |
9 | Bilgisayar Destekli İmalat sistemleri (CAM) | Dersin Moodle Web Sitesi |
10 | Bilgisayar Destekli Süreç Planlama (CAPP) sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi |
11 | Robotik sistemler | Dersin Moodle Web Sitesi |
12 | Grup Teknoloji/Hücresel İmalat sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi |
13 | Ara Sınav 2 | Dersin Moodle Web Sitesi |
14 | Otomatik Denetim sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi |
15 | Esnek Üretim Sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi |
16 | Final sınavı dönemi | Dersin Moodle Web Sitesi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ders Notları ve yansılar / Lecture notes and slides |
---|---|
9. Foley, J. D. and Van Dam, A., “Fundamentals of Interactive Computer Graphics”, Addison Wesley, 1982 | |
Diğer Kaynaklar | 2. Mikell P. Groover, "Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing", Second Edition, Prentice Hall Inc. |
3. Nanua Singh, "Systems Approach to Computer-Integrated Design and Manufacturing", John Wiley & Sons Inc. | |
4. ] U. Rembold, B.O. Nanji, and A. Storr, "Computer Integrated Manufacturing and Engineering" Addison-Wesley Inc. | |
5. James A. Rehg and Henry W. Kreabber, "Computer Integrated Manufacturing", Second Edition, Prentice Hall Inc. | |
6. Anand, Vera B., “Computer Graphics and Geometric Modelling for Engineers”, Wiley, 1993. | |
7. Rogers, David F. and Adams, J. Alan, “Mathematical Elements for Computer Graphics” | |
8. Newman, W. and Sproull, R.F., “Principles of Interactive Computer Graphics”, McGraw-Hill, 1979. | |
10. Zeid, I., “CAD/CAM: Theory and Practice”, McGraw-Hill, 1991. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzey hesaplama ve/veya İmalat teknolojileri bilgilerini İmalat mühendisliği problemlerini çözmede uygulama becerisi. | X | ||||
2 | İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği. | X | ||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi. | X | ||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi. | X | ||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi. | X | ||||
6 | İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapmak ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi gerçekleştirme becerisi. | X | ||||
7 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi. | X | ||||
8 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri. | X | ||||
9 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi. | X | ||||
10 | Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti. | X | ||||
11 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci. | X | ||||
12 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık. | X | ||||
13 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgi edinme. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | 16 | 1 | 16 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 50 | 50 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 132 |