AKTS - CAD/CAM'e Giriş
CAD/CAM'e Giriş (ME482) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CAD/CAM'e Giriş | ME482 | Alan Seçmeli | 2 | 1 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ME108 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler, CAD ve CAM hakkında temel bilgi edinecekler, farklı geometrik modelleme tekniklerini öğrenecekler, CNC programlamanın temellerini anlayacaklar, G-Code ve M-Code’u tanımlayabilecekler ve CAD-CAM ile Endüstri 4.0’a ilişkin ileri seviye konular hakkında fikir sahibi olacaklardır |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | CAD'e giriş, geometrik modelleme tekniklerine genel bakış (tel kafesler, sınır tanımı, yapısal katı geometri ve hibrit modelleme), parametrik ve değişken modelleme, eğri ve yüzeylerin parametrik modellenmesi (Bezier, B-spline ve NURBS), CAM'e giriş, CNC parça programlama, işleme stratejileri, kesici takım seçimi, takım yolu üretimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1 Giriş Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 2 CAD’in Temelleri Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 3 Geometric Modelleme Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 4 Mühendislik Çizimleri Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 5 Talaşlı İmalat Operasyonları Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 6 CNC Tezgahların Temelleri Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 7 Arasınav 8 CAM’e Giriş Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 9 CAD ve CAM Entegrasyonu Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 10 CNC Programlama Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 11 CNC Programlama Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 12 CNC Programlama Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 13 Endüstri 4.0’da CAD/CAM Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 14 CAD/CAM ile İlgili İleri Seviye Konular Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 15 Genel Bakış Dersin Moodle sayfasındaki ders notları 16 Final Dersin Moodle sayfasındaki ders notları |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzey hesaplama ve/veya İmalat teknolojileri bilgilerini İmalat mühendisliği problemlerini çözmede uygulama becerisi | X | ||||
2 | İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği | X | ||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi | X | ||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi | X | ||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi | X | ||||
6 | İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapmak ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi gerçekleştirme becerisi | X | ||||
7 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi | X | ||||
8 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri | X | ||||
9 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi | X | ||||
10 | Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti | X | ||||
11 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci | X | ||||
12 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık | X | ||||
13 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgi edinme | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 13 | 13 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 125 |