AKTS - Araç Aerodinamiği

Araç Aerodinamiği (AE422) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Araç Aerodinamiği AE422 Alan Seçmeli 3 1 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
AE307
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi RAHIM JAFARI
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ders öğrencinin, taşıt hareketi kapsamında akış olgusu, akışkanlar dinamiği temel kuramları ile taşıt aerodinamiği arasındaki ilişki, herhangi bir taşıtın aerodinamik özelliklerinin değerlendirilmesi konularını rüzgar tüneli deneyleri ve sayısal yöntemlerle çalışabilecek/irdeleyebilecek duruma gelmesini hedefler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: 1. araç aerodinamiği kapsamında, akışkan hareketini açıklayan kuramları saptayabilir [12a (i), 13, 14], 2. rüzgar tüneli yardımı ile, herhangi bir taşıtın aerodinamik özelliklerini değerlendirebilir [3, 5], ve 3. sayısal simulasyon yardımı ile, yine, herhangi bir taşıtın aerodinamik özelliklerini değerlendirebilir [1, 2].
Dersin İçeriği Akışkanlar mekaniğinin temelleri; Navier-Stokes denklemleri: aerodinamik sürtünme analizi; sürtünme kuvveti hesabı, sürtünme katsayısı elde etmek için hesaplamalı ve deneysel teknikler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 1 Temel akışkanlar dinamiği 2 Temel akışkanlar dinamiği 3 Bir aracın hareketine karşı direnç ve kaba cisim aerodinamiği 4 Araba sürtünme katsayısı ve yolcu taşıt aerodinamiği 5 Aerodinamik performans - yakıt tüketimi 6 Aerodinamik gelişim için stratejiler 7 1. Arasınav 8 Otomotiv rüzgar tüneli 9 Rüzgar tünel deneyleri 10 Hesaplamalı akışkanlar dinamiği 11 Ahmet’in geometrisi etrafındaki akışın canlandırılması 12 Ahmet geometrisi etrafındaki akışın simülasyonu 13 Ahmet geometrisi etrafındaki akışın simülasyonu 14 Ahmet geometrisi etrafındaki akışın simülasyonu 15 Bitirme projesi AE 307

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Automotive Aerodynamics, Joseph Kats, Wiley.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar 1 15
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 15
Sunum - -
Projeler 1 30
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 6 105
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İleri düzey hesaplama ve/veya İmalat teknolojileri bilgilerini İmalat mühendisliği problemlerini çözmede uygulama becerisi
2 İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği
3 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi
4 Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi
5 İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi
6 İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapmak ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi gerçekleştirme becerisi
7 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi
8 Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri X
9 Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi
10 Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti
11 İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci
12 Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık
13 Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgi edinme

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar 1 3 3
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama 1 7 7
Projeler 1 15 15
Raporlar
Ödevler 2 4 8
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Toplam İş Yükü 137