AKTS - Yalın Üretim
Yalın Üretim (IE522) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yalın Üretim | IE522 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere yalın üretim felsefesinin tanıtılması, yalın üretimin temel prensiplerinin anlatılması, değer akışı haritalandırma kullanılarak üretim sürecinin görselleştirilmesinin öğretilmesi, israf tanımı ve çeşitleri konusunda bilgi verilmesi, yalın üretim tekniklerinden 5S, SMED, TPM, JIT, KANBAN, HEIJUNKA gibi tekniklerin uygulamaları ile birlikte anlatılması amaçlarını taşımaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yalın felsefenin ortaya çıkışı, yalın üretim prensipleri, üretimdeki israf çeşitleri, üretim sürecindeki problemlerin değer akışı haritalandırma kullanılarak görünür hale getirilmesi, bir üretim sürecinin yalınlaştırılması amacıyla kullanılabilecek teknikler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yalın felsefenin ortaya çıkışı, yalın üretim sistemlerinin özellikleri, klasik üretim sistemleri ile yalın üretim sistemleri arasındaki farklar | |
2 | İsraf kavramı, israf türleri, yalın üretimin ilkeleri, tam zamanında üretim | |
3 | İtme-çekme sistemleri ve kanban sistemi | |
4 | Değer akışı haritalama | |
5 | Değer akışı haritalama | |
6 | Hücresel, esnek üretim sistemleri, grup teknolojisi kapsamında makine hücrelerinin oluşturulmasında kullanılan algoritmalar | |
7 | 5S, SMED | |
8 | TPM | |
9 | HEIJUNKA | |
10 | KAIZEN tanımı, türleri ve örnek uygulamaları | |
11 | Montaj hattı dengeleme | |
12 | Montaj hattı dengeleme | |
13 | Montaj hattı dengeleme | |
14 | Yalın üretim teknikleri üzerine dönem projesi sunumu | |
15 | Yalın üretim teknikleri üzerine dönem projesi sunumu | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Womack, James and Daniel Jones, Lean Thinking, Free Press, Revised Edition, 2003. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Askin, Ronald and Jeffrey Goldberg, Design and Analysis of Lean Production Systems, John Wiley, 2002. |
3. Nicholas, John M., Lean Production for Competetive Advantage, CRC Productivity Press, 2011 Edition. | |
4. Liker, Jeffrey and David Meier, The Toyota Way Fieldbook, McGraw-Hill, 2006. | |
5. Womack, James P., Jones, Daniel T., The Machine That Changed the World, New York, Rowson Associates, 1990. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi | X | ||||
3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi | X | ||||
4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi | X | ||||
5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi | X | ||||
6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi | X | ||||
7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi | |||||
8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | ||||
10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi | |||||
11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi | |||||
12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 136 |