AKTS - Çizelgeleme
Çizelgeleme (IE434) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çizelgeleme | IE434 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders başarı ile tamamlandığında, öğrenci toplam çizelgeleme sürecini, ön koşullarını, bilgisayar sistemleri ve diğer üretim yönetimi sistemleri ile entegrasyonunu özellikle atölye tipi çizelgelemede kavramsallaştırabilecek, ilgili çizelgeleme problemlerinin çözümü için gerekli analitik düşünme becerisini ve uygulamalı araları kullanma becerisine sahip olacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çizelgeleme ve sıralama problemleri, temel formülasyon, tek makine-çok makina çizelgeleme prosedürleri ve sezgisel yöntemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çizelgelemeye giriş ve bir üretim şirketindeki çizelgeleme seviyeleri | |
2 | Etkin çizelgeleme için önkoşullar ve ana planlama konularının çizelgeleme sürecine katkısı | |
3 | Etkin çizelgeleme için önkoşullar ve ana planlama konularının çizelgeleme sürecine katkısı | |
4 | Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme | |
5 | Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme | |
6 | Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme | |
7 | Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme | |
8 | Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme | |
9 | Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme | |
10 | Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme | |
11 | Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme | |
12 | Ara sınav | |
13 | Küçük ve orta ölçekli şirketler için pratik bir makina yükleme metodu | |
14 | Sunumlar ve dönem projesi üzerine tartışma | |
15 | Ders kapsamında anlatılan konuların gözden geçirme ve değerlendirilmesi | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Michael L. Pinedo, Scheduling Theory, Algorithms, and Systems (5th edition), Springer, 2016 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Nahmias, S., Production and Operations Analysis, 5th edition, Irwin McGraw-Hill, 2005. |
4. Mike Rother and John Shook, Learning to See: Value Stream Mapping to add value and eliminate muda, version 1.1, The Lean Enterprise Institute, 1998. | |
5. Michael L. Pinedo, Planning and Scheduling in Manufacturing and Services (2nd edition) Springer, 2009 | |
6. J. Thomas Shields, The Lean Aircraft Initiative Report Series #RP96-06-61: Factory Flow Benchmarking Report, Massachusetts Institute of Technology, 1996. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi | X | ||||
3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi | |||||
4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi | |||||
5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi | X | ||||
6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi | X | ||||
7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi | X | ||||
8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi | |||||
11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi | |||||
12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |