AKTS - Sistem Mühendisliğine Giriş
Sistem Mühendisliğine Giriş (IE428) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sistem Mühendisliğine Giriş | IE428 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste, genç öğrencilerin dikkatli planlama ve mühendislik tasarım süreci çalıştırarak tasarım ve yeni artifakı, sistem, süreç ve/ veya teknolojik geliştirme mücadelede yardımcı olmak için tasarlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sistem ve sistem mühendisliği tanımı, sistem mühendisliği kapsamı önemi ve gelişimi, sistem ömür devri, sistem geliştirme modelleri, sistem ömür devri süreçleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknoloji tarihçesi | |
2 | Teknoloji tarihçesi | |
3 | Başarsızlık ve Başarı Öyküleri Tasarım | |
4 | Başarsızlık ve Başarı Öyküleri Tasarım | |
5 | Tasarım Yönetimi | |
6 | Tasarım Yönetimi | |
7 | Arasınav | |
8 | Sistemleri Düşünme ve Sistem Yaklaşımı | |
9 | Sistemleri Düşünme ve Sistem Yaklaşımı | |
10 | Sistemleri Düşünme ve Sistem Yaklaşımı | |
11 | Tasarım mühendisliğinin teorisi | |
12 | Tasarım mühendisliğinin teorisi | |
13 | Tasarım mühendisliğinin teorisi | |
14 | Karar verme teorisi | |
15 | Karar verme teorisi | |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ders Notları |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Cross, N., Engineering Design Methods, 3rd Edition, John Wiley & Sons, 2000. |
3. Dieter, G., Engineering Design: A Materials and Processing Approach, McGraw-Hill, 2000. | |
4. Pahl , G., Beitz , W., Engineering Design: A Systematic Approach, Springer, 2001. Hyman, B., Fundamentals of Engineering Design, Prentice Hall. | |
5. Dym, C. L. and Little, P., Engineering Design: A Project-Based Introduction, John Wiley & Sons, 2004. | |
6. Petroski, H., Invention by Design, Harvard University Press, 1992. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 30 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi | X | ||||
3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi | |||||
4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi | X | ||||
5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi | |||||
6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi | |||||
7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi | |||||
8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi | |||||
11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi | |||||
12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 |