AKTS - Yöneylem Araştırmasında Özel Konular
Yöneylem Araştırmasında Özel Konular (IE417) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yöneylem Araştırmasında Özel Konular | IE417 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yöneylem araştırması kapsamındaki bazı ileri modellere bir giriş yapmak ve sanayideki tipik uygulama alanlarından bahsetmektir. Öğrencilerin bu matematiksel modellere uyumlu örnek problemleri temel bilgisayar yazılımlarıyla çözme şansı da olacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Belirlenecek bir problem alanına ilişkin yöneylem araştırması teknikleri uygulamalarının yapılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal olmayan programlama örnekleri. Kısmi türevler ve Taylor serisi açılımı. | [1] sayfa 610—618 |
2 | Lokal ve global optimum. Konveksite. | [1] sayfa 619—636 |
3 | Tek boyutlu optimizasyon. Kısıtsız optimizasyon. | [1] sayfa 637—660 |
4 | Kısıtlı optimizasyon. Lagrange çarpanları. Eniyileme koşulları. | [1] sayfa 663—679 |
5 | Deterministik envanter modelleri. Gecikme ve sonsuz olmayan üretim hızı halinde ekonomik sipariş miktarı (ESM) modelleri. | [1] sayfa 846—858, 865—872 |
6 | İskontolu ESM modelleri. | [1] sayfa 859—865 |
7 | Arasınav I | |
8 | Çok-ürünlü ESM modelleri. | [1] sayfa 873—876 |
9 | Rassal envanter modelleri. Belirsiz talep durumunda sipariş modelleri. | [1] sayfa 890—906 |
10 | Karar verme ve yararlılık fonksiyonları. | [1] sayfa 737—772 |
11 | Karar verme ve yararlılık fonksiyonları. | [1] sayfa 737—772 |
12 | Çok amaçlı karar verme için analitik hiyerarşi süreci. Arasınav II | [1] sayfa 785—793 |
13 | Dinamik programlama yaklaşımı. Heybe doldurma probleminin dinamik programlama ile çözümü. | [1] sayfa 961—968, 974—984 |
14 | Üretimde kafile miktarının Wagner-Whitin algoritması ile hesaplanması. | [1] sayfa 1001—1013 |
15 | Rassal envanter problemlerinin dinamik programlama ile çözümü. | [1] sayfa 1016—1029 |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. W.L. Winston, Operations Research (4th ed.), Duxbury, 2004. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. F.S. Hillier and G.J. Lieberman, Introduction to Operations Research (8th ed.), McGraw-Hill, 2005. |
3. H. A. Taha, Operations Research: An Introduction (8th ed.), Prentice-Hall, 2006. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi | X | ||||
3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi | |||||
4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi | |||||
5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi | X | ||||
6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi | |||||
7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi | |||||
8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi | |||||
11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi | |||||
12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 125 |