AKTS - Lojistik ve Envanter Sistemleri
Lojistik ve Envanter Sistemleri (IE520) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lojistik ve Envanter Sistemleri | IE520 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, lojistik kavramı ve lojistik yönetimi, stratejik lojistik yönetimi, uluslararası lojistik, lojistikte kalite, lojistik maliyetler, lojistik sistemlerin analizi ve tasarımı envanter planlaması ve kontrolünde karsılasılan problemlere odaklanmakta ve bu problemlerin çözümü için matematik modellere agırlık vermektedir. Bu derste ögrenciler statik –dinamik modeller ile deterministik ve stokastik talep sistemlerini incelemenin ve çözüm yollarına da odaklanacaklardır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Büyük ölçekli imalat ve iş çevrelerinde lojistik için gereksinimleri belirlemek, lojistik performansı ve fiyat kontrolü, üretim sistem tasarımında lojistik kavramı; tedarik kavramına bir bakış, malzeme alınması, fiziki dağılım, satış sonrası servisler; paketleme imkanları, tamir, bakım ve lojistikte otomasyon; envanter kavramı ve envanter fiyatları |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Büyük ölçekli imalat ve iş çevrelerinde lojistik için gereksinimleri belirlemek. | |
2 | Lojistik performansı ve fiyat kontrolü, üretim sistem tasarımında lojistik kavramı. | |
3 | Tedarik kavramına bir bakış, malzeme alınması, fiziki dağılım, satış sonrası servisler (ürün tamiri ve bakımı). | |
4 | Paketleme imkanları, tamir, bakım ve lojistikte otomasyon. | |
5 | Envanter kavramı ve envanter fiyatları | |
6 | EOQ modeli | |
7 | Çoklu-ekolon modelleri | |
8 | Bazı envanter modelleri için buluşsal çözümler. | |
9 | Gerçek hayat problemleri | |
10 | Gerçek hayat problemleri | |
11 | Gerçek hayat problemleri | |
12 | Gerçek hayat problemleri | |
13 | Gerçek hayat problemleri | |
14 | Gerçek hayat problemleri | |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Stock J.R., Lambert D.M., Strategic Logistic Management, McGraw Hill/Erwin, 2000. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi | X | ||||
3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi | X | ||||
4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi | X | ||||
5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi | X | ||||
6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi | X | ||||
7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi | X | ||||
8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | ||||
10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi | X | ||||
11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi | X | ||||
12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 77 |