AKTS - Çalışma Alanı Çevre Düzenlemesi
Çalışma Alanı Çevre Düzenlemesi (IE512) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çalışma Alanı Çevre Düzenlemesi | IE512 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ürün alet, iş tanımı ve çevre tasarımında göz önüne alınması gereken insan yapısı incelenir. Bunların yanı sıra öğrencilere kalite, performans ve iş güvenliğini arttırmaya yönelik tasarım prensipleri de anlatılacaktır. Ders tamamlandığında öğrenciler insan çabasını, kazaları, rahatsızlığı ve tatminsizliği minimize etmekte kullanılan tasarım stratejileri, prensipleri ve teknikleri hakkında yeterli bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Uygulamalı antropometri, çalışma alanı tasarımı, oturma tasarımı, görsel çevre, gürültü, çevre sıcaklığı, kimyasal maddeler, fiziki çalışma ve elle malzeme taşıma, tasarım için niosh yaklaşımı ve yük kaldırma görevlerinin değerlendirilmesi, biyomekanik, titreşim ve hız kazanma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulamalı antropometri | |
2 | Uygulamalı antropometri | |
3 | İş tasarımı | |
4 | Çalışma alanı tasarımı | |
5 | Görsel çevre | |
6 | Gürültü ve çevre sıcaklığı | |
7 | Kimyasal maddeler. | |
8 | Fiziki çalışma ve elle malzeme kaldırma | |
9 | Tasarım için NIOSH yaklaşımı ve yük kaldırma görevlerinin değerlendirilmesi | |
10 | Ara sınav | |
11 | Biyomekanik.Titreşim ve hızlanma | |
12 | Meslek hastalıkları, kazalar ve iş güvenliği | |
13 | Meslek hastalıkları, kazalar ve iş güvenliği | |
14 | Pratik uygulamalar, gerçek hayat problemleri | |
15 | Pratik uygulamalar, gerçek hayat problemleri | |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. M.P.Groover, Work Systems and the Methods,Measurement and Management of Work,Pearson-Prentice Hall, 2007 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. U.S.Dept.of Labor., Ergonomics, the Study of Work, 2000. |
3. Niebel and Frievalds, Methods, Standards and Work Design, McGraw Hill, 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi | X | ||||
3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi | X | ||||
4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi | X | ||||
5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi | X | ||||
6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi | X | ||||
7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi | X | ||||
8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | ||||
10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi | X | ||||
11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi | X | ||||
12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 4 | 4 |
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |