AKTS - Kuram Tartışmaları
Kuram Tartışmaları (HIR501) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuram Tartışmaları | HIR501 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin iletişim teorilerini anlamaları ve yorumlamalarını ve bu teorileri kendi araştırma soruşturmalarına ve çabalarına uygulayabilme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İletişimle ilgili önde gelen bilimsel kuramların açıklamaların amacını ve sonuçları, iletişimsel ve ilişkisel çevre. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kitle İletişim Teorilerinin Kökeni Kitle İletişim Teorilerinde Paradigma Kayması İletişim Modelleri | Balnaves, Mark et al. (2009), Media Theories and Approaches, NY, Palgrave Macmillan. (s. 57-82). Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.35-71) |
2 | İletişim Modelleri | Balnaves, Mark et al. (2009), Media Theories and Approaches, NY, Palgrave Macmillan(s. 57-82). Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.35-71) |
3 | Otoriteryan medya teorisi Sovyet-Komünist medya Teorisi Liberteryan veya serbest medya teorisi | Kayaş R. (1985), Kitle İletişim Sistemleri, Ankara, Verso. (s.31-58) |
4 | Sosyal Sorumluluk Teorisi Demokratik Katılımcı Teori Gelişmeci Medya Teorileri | Kayaş R. (1985), Kitle İletişim Sistemleri, Ankara, Verso. (s.31-58) |
5 | Gündem Koyma teorisi Kapı Tutuculuk yaklaşımı | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.286-299) |
6 | Yeniliklerin Yayılması Propaganda Teorisi Çerçeveleme Analizi Söylem Analizi Toplumsal inşaa İki dereceli akış | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.179-223) |
7 | Yeniliklerin Yayılması Propaganda Teorisi Çerçeveleme Analizi Söylem Analizi Toplumsal inşaa İki dereceli akış | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.149-177) |
8 | Teknolojik Determinizm İletişimin Yeniden şekillenmesi | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.311-324) |
9 | Kullanımlar ve Doyumlar Sosyal Kategoriler Teorisi Ekme Analizi Öğrenme Teorisi | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.73-114) |
10 | Kişisel Farklılıklar Seçmecilik Süreci Bilgi Açığı | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.73-114) |
11 | İzleyici Aktifliği Teorileri Üçüncü Kişi Etkisi | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.265-280) |
12 | Dünya Sistemi Bağımlılık Yapısal Emperyalizm Kültürel Emperyalizm Küreselleşme Hegemonya | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.225-263) |
13 | Dünya Sistemi Bağımlılık Yapısal Emperyalizm Kültürel Emperyalizm Küreselleşme Hegemonya | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.225-263) |
14 | İletilimin Ekonomi Politiği | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.117-147) |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Balnaves, Mark et al. (2009), Media Theories and Approaches, NY, Palgrave Macmillan. |
---|---|
2. Kayaş R. (1985), Kitle İletişim Sistemleri, Ankara, Verso. | |
3. Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. | |
4. İnal, A. (1996), Haberi Okumak, Temuçin Yay., Ankara. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | X | ||||
3 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilir. | X | ||||
4 | Halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında olma ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilme | X | ||||
5 | Kamusal iletişimi etkinleştirme, kamuoyu oluşumu, gündem belirleme, yaratma, yönlendirme ve yönetme konularında stratejik iletişim uygulamalarını planlayabilme ve uygulayabilme. | X | ||||
6 | Kurumsal iletişim, kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal vatandaşlık, bağlılık, itibar, değer, sosyal sorumluluk, imaj yönetimi, ilişki yönetimi, algılama yönetimi, duygusal zeka, insan kaynağı vb. kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilme | X | ||||
7 | Özel sektör, kamu sektörü ve sivil topluma yönelik iletişim metodolojisine sahip olabilme ve bunu pratik alanlarda kullanabilme | X | ||||
8 | Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim ortamlarına, medya ve tekniklere hakim olabilme ve bu bilgiyi etkinlik yönetimi alanında kullanabilme. | X | ||||
9 | Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme | X | ||||
10 | Halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin ulusal ve uluslararası Türkçe ve yabancı literatür tarayabilme ve disiplinle ilgili güncel bilgiye ulaşabilme. | X | ||||
11 | Araştırma amacına yönelik uygun yöntem/teknik belirleyerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşabilme | X | ||||
12 | Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 84 |