AKTS - Çağdaş İşletmecilik
Çağdaş İşletmecilik (ISLE501) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş İşletmecilik | ISLE501 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işletmenin temel kavramlarını öğrencilere tanıtmaktır. Son yıllarda özel önem verilen etik değerlerin, çevreciliğin de işletmenin temel kavramları arasında artık yer aldığını göstermektir. Bu bağlamda işletmenin önemi, diğer dallarda ilgisi, teknoloji ile etkileşimi, sosyal sorumluluk kavramının işletmeler için anlamı, global düzende işletmelerin nasıl çalıştığı , girişimciliğin ve küçük işletmelerin önemi, hukuki şekilleri bakımından işletmeler konularına değinilecektir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İşletme kuruluş stratejileri, çağdaş işletmeciliğin teorik ve pratik yönlerinden işletme kuruluş süreci. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletme Yönetiminde Temel Kavramlar ve İşletme Çeşitleri | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
2 | İşletmelerin Kuruluşu | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (sayfa: |
3 | İşletme Sistemi ve Çevresi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Page |
4 | Yönetim ve Yönetimin Tarihsel Gelişimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
5 | Yönetim Fonksiyonları | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42 |
6 | Üretim Yonetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
7 | Ara Sınav | |
8 | Pazarlama Yönetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
9 | Finans Yönetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
10 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (sayfa: |
11 | Zaman ve Kriz Yönetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
12 | Çatışma ve Stres Yönetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
13 | İşletme Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar 1: İşletmelerde Toplam Kalite Yönetimi ve Değişim Mühendisliği | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
14 | İşletme Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar 2: İşletmelerde Etik ve Mobbing | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
15 | Proje Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ders slaytları ve videoları |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir. | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |||||
3 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilir. | |||||
4 | Halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında olma ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||
5 | Kamusal iletişimi etkinleştirme, kamuoyu oluşumu, gündem belirleme, yaratma, yönlendirme ve yönetme konularında stratejik iletişim uygulamalarını planlayabilme ve uygulayabilme. | |||||
6 | Kurumsal iletişim, kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal vatandaşlık, bağlılık, itibar, değer, sosyal sorumluluk, imaj yönetimi, ilişki yönetimi, algılama yönetimi, duygusal zeka, insan kaynağı vb. kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilme | |||||
7 | Özel sektör, kamu sektörü ve sivil topluma yönelik iletişim metodolojisine sahip olabilme ve bunu pratik alanlarda kullanabilme | |||||
8 | Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim ortamlarına, medya ve tekniklere hakim olabilme ve bu bilgiyi etkinlik yönetimi alanında kullanabilme. | |||||
9 | Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme | |||||
10 | Halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin ulusal ve uluslararası Türkçe ve yabancı literatür tarayabilme ve disiplinle ilgili güncel bilgiye ulaşabilme. | |||||
11 | Araştırma amacına yönelik uygun yöntem/teknik belirleyerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşabilme | |||||
12 | Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 |