AKTS - Tasarım ve İletişim
Tasarım ve İletişim (ICM502) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım ve İletişim | ICM502 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Görsel iletişimin tarihsel arka planını değerlendirerek karmaşık yapısını açıklamak, Bu çerçevede, görsel deneyimi değerlendirebilecek ve anlamdırabilecek bilgi birikimine ve kuramsal donanıma sahip olmak, Her türlü görsel iletişimi anlamdırmamızı sağlayan toplumsal, kültürel, ideolojik ve kurumsal bağlamlamları değerlendirmek, Farklı alımlama süreçlerini ve bunlara etkide bulunan faktörleri anlamak, Temel tasarım ilkelerinin iletişimsel özelliklerini algılamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarım dilinin oluşumunu anlamak için iletişim ve tasarımda kullanılan kuramlar, teoriler ve metodlar; tasarımdaki iletişimsel ölçütlerin oluşumunu anlamak ve yorumlamak için disiplinlerarası anlamsal çalışmalarla, günümüz tasarımlarında gelişen eğilimler; kültürel kodların, tasarım-iletişim ölçütlerinin oluşturduğu tasarım dili; kültür ve/veya im |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Konular Hakkında Ön Bilgi Toplama |
2 | Görsel algı ve biçim-içerik dizgesi | Sunuma Hazırlık |
3 | Anlamlandırma ve anlam oluşturan işlemler | Sunuma Hazırlık |
4 | Dilbilim-Göstergebilim-Tasarım ilişkisi | |
5 | İletişimin Temel İlkeleri | Fiske, John. (1996) İletişim Çalışmalarına Giriş, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları/ARK. |
6 | Mimari (Arkitektonik) Kodlar ve İletişim | Fischer, Günter. (2015) Mimarlık ve Dil, (Çev. Fatma Erkman Akerson), İstanbul: Daimon. |
7 | Tasarımda İletişim Oluşumunda Kültürel Dizge | Eco, Umberto. (2019) Mimarlık Göstergebilimi, (Çev. Fatma Erkman Akerson), İstanbul: Daimon. |
8 | Anlam Çözümlemesinde Disiplinlerarası Yaklaşımlar | Barnard, Malcolm. (2002) Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür (Çev. Güliz Korkmaz). Ankara: Ütopya Yayınevi. |
9 | Üretim-Tüketim İlişkisi ve Tasarımda Simgesel Boyut | Woodward, Ian. (2016) Maddi Kültürü Anlamak, (Çev. Ferit Burak Aydar), İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları. |
10 | Örnek İncelemeleri | Tartışma |
11 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma |
12 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma |
13 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma |
14 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma |
15 | Genel Sınav / Sunum | Sunum ve Tartışma |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Adorno, Thedor ve Horkheimer, Max. (2011). Sosyolojik Açılımlar. Ankara: BilgeSu. |
---|---|
2. Erkman, Fatma. (2005). Göstergebilime Giriş, İstanbul: Multilingual. | |
3. Guiraud, Pierre. (1975). Anlambilim, (Çev. Berke Vardar), İstanbul: Gelişim Yayınları | |
4. Günay, Doğan ve Parsa, Alev. (2012). Görsel Göstergebilim, İstanbul: Es Yayınları. | |
5. Saussure, Ferdinand de. (1979). Genel Dilbilim Dersleri I, (Çev. B. Vardar). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. | |
6. Şentürer, Ayşe. (2002). Mimarlık ve Felsefe, İstanbul: YEM Yayın. | |
Ders Kitabı | 7. Barnard, Malcolm. (2002). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür (Çev. Güliz Korkmaz). Ankara: Ütopya Yayınevi. |
8. Eco, Umberto. (2019) Mimarlık Göstergebilimi, (Çev. Fatma Erkman Akerson), İstanbul: Daimon. | |
9. Fischer, Günter. (2015) Mimarlık ve Dil, (Çev. Fatma Erkman Akerson), İstanbul: Daimon. | |
10. Fiske, John. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları/ARK. | |
11. Woodward, Ian. (2016). Maddi Kültürü Anlamak, (Çev. Ferit Burak Aydar), İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | 1 | 40 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir. | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |||||
3 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilir. | |||||
4 | Halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında olma ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||
5 | Kamusal iletişimi etkinleştirme, kamuoyu oluşumu, gündem belirleme, yaratma, yönlendirme ve yönetme konularında stratejik iletişim uygulamalarını planlayabilme ve uygulayabilme. | |||||
6 | Kurumsal iletişim, kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal vatandaşlık, bağlılık, itibar, değer, sosyal sorumluluk, imaj yönetimi, ilişki yönetimi, algılama yönetimi, duygusal zeka, insan kaynağı vb. kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilme | |||||
7 | Özel sektör, kamu sektörü ve sivil topluma yönelik iletişim metodolojisine sahip olabilme ve bunu pratik alanlarda kullanabilme | |||||
8 | Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim ortamlarına, medya ve tekniklere hakim olabilme ve bu bilgiyi etkinlik yönetimi alanında kullanabilme. | |||||
9 | Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme | |||||
10 | Halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin ulusal ve uluslararası Türkçe ve yabancı literatür tarayabilme ve disiplinle ilgili güncel bilgiye ulaşabilme. | |||||
11 | Araştırma amacına yönelik uygun yöntem/teknik belirleyerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşabilme | |||||
12 | Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 |