Beceriler |
1 - Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
X |
|
|
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
2 - Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
3 - Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
4 - Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bilgi |
1 - Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. |
X |
|
|
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 - Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 - Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
3 - Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
4 - Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
Öğrenme Yetkinliği |
1 - Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
X |
2 - Neyi nasıl öğreneceğini bilir. |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
3 - Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
4 - Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
5 - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
6 - Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
X |
7 - Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 - Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
X |
|
X |
|
2 - Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
3 - İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
4 - Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
5 - Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
6 - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
X |
|
7 - Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
X |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1 - Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
2 - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
3 - Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
4 - Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
X |