AKTS - Ekonometri II
Ekonometri II (IKT302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekonometri II | IKT302 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | ECON 301 dersinin devamı olan bu derste, çoklu korelasyon, değişken varyans ve otokorelasyon gibi klasik doğrusal regresyon modelinin varsayımlarının geçerli olmadığı durumlar ele alınacaktır. Bu durumların tespiti ve ortaya çıkardıkları sorunlar üzerinde durulacaktır. Ayrıca, kukla değişkenli modeller, model tanımlaması ve teşhis sınamaları gibi çeşitli konular da işlenecektir. İşlenilen konular bilgisayar uygulamalarıyla desteklenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Regresyon ve hipotez sınamaları konularının tekrarı; kukla değişkenlerin kullanımı; çoklu korelasyon; değişken varyans; otokorelasyon; ağırlıklı en küçük kareler tahmin yöntemi, model tanımlama hataları; model seçim kriterleri; aykırı gözlemlerin tespiti. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ECON 301 dersi tekrarı | Ders Notları |
2 | Kukla Değişkenli Regresyon Modeli | Gujarati, Bölüm 9: ss. 297-309 |
3 | Kukla Değişkenlerle Bazı Uygulumalar | Gujarati, Bölüm 9: ss. 310-323 |
4 | Çoklu Korelasyonun Tanımı ve Sonuçları | Gujarati, Bölüm 10: ss. 335-358 |
5 | Çoklu Korelasyonun Teşhisi ve Sorunu Çözmeye Yönelik Öneriler | Gujarati, Bölüm 10: ss. 359-375 |
6 | EViews uygulamaları | Ders Notları |
7 | ARA SINAV | |
8 | Değişken Varyansın Tanımı ve Sonuçları | Gujarati, Bölüm 11: ss. 387-400 |
9 | Değişken Varyansın Teşhisi ve Sorunu Çözmeye Yönelik Öneriler | Gujarati, Bölüm 11: ss. 400-428 |
10 | Otokorelasyonun Tanımı ve Sonuçları | Gujarati, Bölüm 12: ss. 441-461 |
11 | Otokorelasyonun Teşhisi ve Sorunu Çözmeye Yönelik Öneriler | Gujarati, Bölüm 12: ss. 462-489 |
12 | Ekonometrik Modelleme: Model Tanımlama Hataları, Model Seçim Kriterleri | Gujarati, Bölüm 13: ss. 506-529 |
13 | Ekonometrik Modelleme: Teşhis Sınamaları ve Aykırı Gözlemlerin Tespiti | Gujarati, Bölüm 13: ss. 530-547 |
14 | EViews uygulamaları | Ders Notları |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Gujarati, Damodar N. (2003) Temel Ekonometri, Literatür Kitabevi, McGraw-Hill. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Wooldridge, Jeffrey (2008) Introductory Econometrics: A Modern Approach (with Economic Applications), 4th Edition, Cengage Learning. |
3. Peter J. Kennedy (1998) A Guide to Econometrics, 4th Edition, MIT Press. | |
4. Ramanathan, R. (2002), Introductory Econometrics with Applications, 5th edition, Orlando, FL: Harcourt College Publishers. | |
5. Hill, R.C., Griffiths, W.E. and G. G. Judge (2001) Undergraduate Econometrics, 2nd Edition, John Wiley and Sons, Inc. | |
6. Hill, R.C., Griffiths, W.E. and G. G. Judge (2000) Using Eviews For Undergraduate Econometrics, 2nd Edition, Wiley. | |
7. Asteriou, D. (2006) Applied Econometrics: A Modern Approach using EViews and Microfit, Palgrave-Macmillan. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | 1 | 30 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 90 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | X | ||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 6 | 96 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 |